بسیج سازندگی استان فارس:

اجرای طرح آبرسانی به ۳۷۳روستای استان فارس

کمترین امکانات و بیشترین حجم کار ویژگی بسیج است 

25 بهمن 1400 ساعت 19:12

گزارشگر : منیره خسروبیگ

عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی به 373 روستای استان فارس توسط بسیج سازندگی در روستای بانش شهرستان بیضا با حضور فرمانده سپاه فجر، حضور مجازی استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی برگزار شد. 


به گزارش حافظ خبر، اسماعیل قزل سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در این مراسم بیان کرد:  همزمان این عملیات با سراسر کشور انجام و این پروژه در 373 روستای استان فارس در قالب 45 پروژه مجتمع چند روستایی و تک روستایی آغاز می‌شود.
وی گفت: این عملیات در 20 شهرستان اجرایی و تعداد 84 هزار خانوار و جمعیت 304 هزار نفر با این طرح ملی بسیج آبرسانی از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند. 
جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی سپاه فجر استان فارس با اشاره به جزئیات اجرای پروژه افزود: در این عملیات بیش از 543 کیلومتر خط انتقال و شبکه داخلی آبرسانی اجرا می‌شود و مدت زمان آن نیز 30 ماه هدف‌گذاری شده است. 
قزل سفلی عنوان کرد: در این طرح نزدیک به 500 کیلومتر لوله‌گذاری پلی اتیلن، 35 کیلومتر گالوانیزه و تجهیز 45 حلقه چاه، حفر 15 حلقه چاه، 57 مخزن زمینی، 21 مخزن هوایی و اجرای موتورخانه و پمپاز و 23 کیلومتر برق‌رسانی عملیاتی می‌شود.
وی گفت:  براساس اعلام دستگاه‌های متولی 564 روستا در استان فارس مشکل آب دارند که با اجرای طرح بسیج ملی آب‌رسانی بخش قابل توجه‌ای از این مشکل حل خواهد شد.

هدف بسیج گره‌گشایی از مردم است 

سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این آئین خدمت‌رسانی را از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی بسیج سازندگی دانست و اظهار کرد: همه هدف و اراده سپاه و بسیج، کمک به دولت و مردم جهت کارگشایی و مشکل گشایی است و قصد موازی‌کاری ندارد. 
وی با بیان اینکه نگاه سپاه به پروژه‌ها نگاه پیمانکاری نیست، گفت: نگاه ما این است که در هر نقطه‌ای از استان اگر با کسر هزینه‌های اجرای پروژه‌ها سودی حاصل شد در جهت خدمت‌رسانی به مردم همان منطقه هزینه شود. 
فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد: سپاه در اجرای پروژه‌ها رقیب بخش خصوصی نبوده‌ و با هدف خدمت و گره‌گشایی وارد شده است. 
  
محمود رضایی معاون عمرانی استاندار فارس نیز در این جلسه با تشکر از بسیج سازندگی استان در رفع محرومیت‌ها گفت: بسیج سازندگی علاوه بر پروژه‌های مشارکتی با دولت، از محل اعتبارات مردمی و ظرفیت عظیم بسیج توانسته در حوزه‌های مختلف درمانی، مسکن محرومین، زیرساخت‌های اشتغال ورود کند که جای تقدیر دارد. 
وی ادامه داد: بسیج به دلیل ماهیت مردمی بودن به دور از کاغذبازی‌های اداری و تشریفات زاید مناطق محروم را برای خدمت‌رسانی انتخاب کرده و همین ویژگی سبب شده که رقابتی با بخش خصوصی نداشته باشد که این مسئله از نقاط قوت بسیج سازندگی است. 

 کمترین امکانات و بیشترین حجم کار ویژگی بسیج است 

محسن علیزاده نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج سازندگی در هر نقطه و جایی ورود کرده با کمترین امکانات، حداکثر کار و بیشترین بهره‌وری را داشته است، اظهار داشت: بسیج سازندگی پروژه‌های سخت را با کمترین هزینه را انجام داده و دولت هیچ وقت از اعتماد به بسیج سازندگی پشیمان نشده است.
وی با بیان اینکه طرح آبرسانی بسیار پر هزینه است، گفت: در بسیج ملی آبرسانی قریب به 32 میلیارد تومان هزینه شده که بسیج ورود کرده و با تلاش و سابقه درخشان بسیج سازندگی تلاش می‌شود طرح در کمترین زمان به اتمام برسد. 
 


کد مطلب: 24833

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24833/اجرای-طرح-آبرسانی-۳۷۳روستای-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir