دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

جان باختن ۶ هم استانی دیگر بر اثر کرونا

جانباختگان کرونا در فارس به ۷۹۱۵ نفر رسید

21 اسفند 1400 ساعت 15:16

گزارشگر : منیره خسروبیگ

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، بیست و یکم اسفند ۱۴۰۰، اعلام کرد.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۸۳ هزار و ۶۴۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۵ هزار و ۱۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۹۹۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۱ هزار و ۴۹۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۶۴ هزار و ۶۴۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۳ هزار و ۶۶۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۷۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۵۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۹۱۵ نفر رسید.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۳ هزار و ۳۴۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۶۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۶۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۶۷ هزار و ۳۴۰ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۶۶۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.


کد مطلب: 24992

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24992/جان-باختن-۶-هم-استانی-دیگر-اثر-کرونا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir