بسیج سازندگی استان فارس:

ایجاد اشتغال زایی در مناطق محروم باحمایت همه جانبه دولت

22 اسفند 1400 ساعت 13:50

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: سختی چندین برابری اشتغال زایی در مناطق محروم؛ حمایت همه جانبه دولت را می خواهد.


به گزارش حافظ خبر، جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استانداری فارس ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و فرصت های شغلی ایجاد شده در عرصه های اقتصاد مقاومتی؛ قطب های صنایع تبدیلی و مشاغل خرد و خانگی توسط جهادگران کارآفرین گفت: اشتغال زایی در ادبیات اقتصادی کار سختی است حال اشتغال برای محرومین در مناطق کم برخوردار سختی مضاعفی دارد لذا نیازمند حمایت و تسریع در کارها هستیم تسهیل در صدور مجوزهای کارگاه ها خانگی را خواستاریم.
در این جلسه اسماعیل قزل سفلی به مهمترین خدمات این نهاد در حوزه اشتغال و کار آفرینی پرداخت و بیان داشت: بسیج سازندگی طبق رسالت انقلابی که دارد همواره به دنبال کمک به دولت ها بوده و بر اساس برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه ای که طراحی نموده ایم در دو حوزه "عمرانی" و "اقصاد و اشتغال" با محوریت جهادگران عزیز در حال فعالیت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: ورود به عرصه های اقتصادی مقاومتی، اجرای قطب های صنایع تبدیلی کوچک ، راه اندازی مشاغل خرد و خانگی  سه حوزه مهمی فعالیت های سازمان بسیج سازندگی درباره اقتصاد و اشتغال است. در موضوع قطب های صنایع تبدیلی، برای هر کدام از شهرستان ها و مناطق فارس یک قطب صنایع تبدیلی تعریف کرده ایم و برای تحقق آن تلاش می کنیم چون که راه توسعه روستاها را تقویت صنایع تبدیلی می دانیم. 

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر در خصوص فعالیت ها در حوزه مشاغل خرد و خانگی نیز گفت: یکی از کارهای خوبی که در این زمینه راه اندازی شده صندوق های قرض الحسنه بسیج به صورت مردم یار است که نتیجه آن راه اندازی مشاغل خرد خانگی و سپس تشکیل تعاونی ها می گردد. الگویی که بسیج سازندگی در این مسیر دنبال می کند در واقع توانمند سازی مردم و تسهیل گری در راه اندازی مشاغل است. لذا طرحی است که توسط خود مردم فکر و ایده داده می شود و خودشان اجرا و نظارت می کنند و در واقع تسهیل گر ما نقش مکمل در این زمینه دارد.

قزل سفلی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه ما در این زمینه راه اندازی تعاونی هاست گفت: به دنبال این هستیم که صندوق ها پس از تشکیل تبدیل به تعاونی ها بشوند و در مرحله بعد تعاونی ها به اتحادیه ارتقاء یابند که خدا رو شکر در این زمینه دستگاه های مرتبط کمک های خوبی انجام می دهند البته انتظار حمایت بیشتر داریم تا هم راه اندازی این مشاغل و کارآفرینی و هم ارائه تسهیلات بانکی با سرعت بیشتری صورت بگیرد و این را برکت کار خود بدانید و یک کمک رسانی به مردم مناطق محروم است.


کد مطلب: 24996

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24996/ایجاد-اشتغال-زایی-مناطق-محروم-باحمایت-همه-جانبه-دولت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir