۰
plusresetminus
سازمان صمت:

برگزاری نخستین جلسه تخصصی ستاد تنظیم بازار

تاریخ انتشارشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴
اولین جلسه تخصصی ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون استاندار فارس و با حضور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، رئیس جهاد کشاورزی فارس، رئیس اتاق اصناف استان فارس و جمعی دیگر از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با هدف تامین نیاز مصرفی کالاهای اساسی جهت عرضه به بازارهای ایام نوروزی و ماه مبارک رمضان برگزار شد.
برگزاری نخستین جلسه تخصصی ستاد تنظیم بازار
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ‌زاده، معاون استاندار فارس با تاکید بر اهمیت نظام عرضه و تقاضا در بازار مصرفی، مطرح کرد: تعادل در عرضه و تقاضا محصولات و نظارت و بازرسی در این فرآیند به ویژه در قیمت‌ها بایستی به طور مداوم رصد بشوند که در در این راستا نیازمند بکارگیری تمهیدات و تدابیر لازم مدیریتی است.

وی با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ضرورت دارد، افزود: تعیین‌کننده‌ترین نقطه در ثبات بازار نیز نظام عرضه و تقاضا بوده که نیاز است در تامین و عرضه کالاها و خدمات مصرفی میوه شب عید، روغن، برنج، شکر و دیگر کالاهای اساسی اقدام شود. 

فرخ‌زاده در رابطه با اهمیت دقت‌نظر دستگاه‌های اجرایی در توزیع کالاهای اساسی، گفت: توزیع اقلام مورد نیاز مصرف‌کنندگان و یا تولیدکنندگان بایستی در یک نظام عدالت‌محور و اصولی انجام بشود که به عنوان مثال در زمینه برنامه‌های مذهبی می‌توان این کار را با کمک و همراهی هیأت‌های مذهبی و مجمع خیرین نیز بهتر مدیریت کرد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و دبیر کارگروه استانی ستاد تنظیم بازار کشور هم در رابطه با اقدامات انجام شده در برنامه نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱، مطرح کرد: این طرح نظارتی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ آغاز شده که تا پایان ماه مبارک رمضان با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل و نظارت با تامین و توزیع کالاها و خدمات در بازار مصرفی در حال انجام است.

وی با اشاره به مهم‌ترین نیاز مصرفی بازار در ایام نوروز، افزود: مرغ، برنج و روغن از جمله پرکاربردترین نیازهای مصرفی متقاضیان است که بنا بر گفته‌های مدیران جهاد کشاورزی در تامین این اقلام مشکلی وجود ندارد و تولید فراتر از میزان تقاضا بوده که در زمینه توزیع آن و نظارت و بازرسی بر بازار نیز سازمان صمت با تمام ظرفیت و توان تشکیلاتی خود با مجموعه جهاد کشاورزی، همکاری و هم‌افزایی خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه نحوه نظارت و بازرسی بر خدمات‌دهندگان فعال در صنعت گردشگری، گفت: نظارت بر اماکن و تاسیسات گردشگری بر اساس قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی دولت و وزارت متبوع خود مشخص است که در این زمینه هم به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس کمک‌های گوناگونی خواهیم کرد.

وی در رابطه با افزایش میزان بازرسی و تشکیل پرونده تخلف در سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه در سال‌های گذشته را با هدف کاهش جرائم صنفی دانست و در این زمینه گفت: احتکار، تقلب، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه از مسائل عمده تخلفاتی صنوف مختلف در بازار است که سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی این سازمان با همکاری اصناف، بسیج اصناف، جهادکشاورزی، سازمان بازرسی، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی مرتبط با هدف کاهش تخلفات و با بکارگیری ابزارها و روش‌های مدیریتی بازدارنده نیز پیاده‌سازی می‌شود.

 
کد مطلب : ۲۵۰۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما