پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

تئاتر زنده است...

8 فروردين 1401 ساعت 9:40

تئاتر ریشه درآیین ها و مناسک دارد و انسان در آیین ها و مناسک تجربیات آسمانی خود را محاکات می کند و خاطرات ازلی خود را باز می جوید و از عاقبت خویش می پرسد .


به گزارش حافظ خبر؛ حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پیامی روز جهانی هنرهای نمایشی را گرامی داشت: آبشخور تئاتر – به معنای عام – همان سرچشمه آداب و سنن و آیین های مردمی است و در هر جایی از سیاره خاک که این مولد مادر خویش را انکار نکرده، تئاتر نیز زنده است.
)سید مرتضی آوینی(
تئاتر یکی از اثرگذارترین پدیده های زنده فرهنگی هنری ملموس، به شمار می‌رود که می‌تواند انتقال دهنده نکات آموزشی و پرورشی بسیاری باشد.
در زمان جنگ، زلزله ؛ بیماری های مختلف و شیوع افسردگی و ناراحتی های روحی و ناامیدی؛ کشورها و سازمانهای مختلف ؛ اقدام به برگزاری تورهای هنری از جمله تئاتر شاد و کمدی در بین مصیبت دیدگان می‌کنند تا از رنجها و دغدغه های مردم کاسته شده و شادی و نشاط و امید به زندگی مردم تزریق شود.
روز هفتم فروردین ماه هجری شمسی مصادف با ۲۷ مارس میلادی روز جهانی تئاتر است.
جوانان پای کار و استعدادهای فراوانی در کشور عزیزمان وجود دارند که می‌توانند فرهنگ و تمدن پرافتخار ایران را با زبان تئاتر به جشنواره ها و مراسم و رویدادهای بین المللی و مردم جهان معرفی نمایند.
تئاتر علاوه بر وجهه فرهنگی هنری خود در حوزه اشتغال آفرینی و کار تیمی نیز می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد هنر و تولید ناخالص ملی نماید.
باشد که بتوانیم وظایف و ماموریت‌های خود را به شایستگی انجام دهیم.
به بهانه این روز تمامی تلاش ها و زحمات اهالی هنرهای نمایشی در استان فارس را ارج می نهیم و برای همگی پیشکسوتان این هنر شریف آرزوی صحت و سلامت و سربلندی داریم.
حمید رضا قانعی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس
 


کد مطلب: 25085

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25085/تئاتر-زنده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir