۰
plusresetminus
بانک مهر ایران:

رشد ۷۳ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۷
منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۰ رشدی ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشت و از مرز ۸۵هزار میلیارد تومان عبور کرد.
رشد ۷۳ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
به گزارش حافظ خبر، شمسی‌نژاد گفت: تعداد مشتریان بانک با افزایش بیش از یک میلیون و ۸۰۰هزار نفری در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۲ میلیون نفر بالغ شد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: به تبع آن منابع بانک نیز رشد چشمگیری یافت و با رشدی ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ از مرز ۸۵هزار میلیارد تومان عبور کرد.
شمسی‌نژاد با اشاره به رشد مصارف بانک متناسب با منابع آن، عنوان کرد: بانک تسهیلات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه توانمندسازی مددجویان حمایتی، ازدواج و حمایت از کالای ایرانی پرداخت کرده است. بر همین اساس نسبت مصارف به منابع بانک در پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۳ درصد بوده است.
پرداخت ۲.۵ میلیون فقره تسهیلات در طول یک سال
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تعداد بالای تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۲.۵ میلیون فقره تسهیلات پرداخت کردیم که در سطح شبکه بانکی عدد قابل توجهی برای یک بانک به شمار می‌رود. این سومین سال پیاپی است که این بانک به مشتریان خود بیش از ۲ میلیون فقره تسهیلات پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی، یکی از رویکردهای اساسی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بوده، افزود: این بانک از آغاز تفاهم‌نامه با ۴ نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی، بیش از ۶۵۳هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۷۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.
شمسی‌نژاد تأکید کرد: حمایت از زوج‌های جوان برای مستقل شدن و تشکیل خانواده نیز یکی از رویکردهای بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور بوده است. بر همین اساس این بانک در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۷هزار فقره وام ازدواج به ارزش ۴۳۵۶ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخته است. وام‌های ازدواج پرداختی از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر تعدادی، ۹۰ درصد و از نظر مبلغی حدود ۲۴۰ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۳۹۹ تجربه کرده است.
پیشتاز پرداخت تسهیلات بدون ضامن
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک پیش از ابلاغ بخشنامه وزارت اقتصاد مبنی بر پرداخت تسهیلات بدون ضامن به افراد دارای شرایط، این طرح را آغاز و تا کنون بیش از ۱۰۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. البته پس از صدور بخشنامه مذکور، پرداخت این تسهیلات تسریع شد؛ به طوری که ۳۶هزار فقره از تسهیلات پرداخت شده بدون ضامن، مربوط به پس از ابلاغ وزارت اقتصاد است.
شمسی‌نژاد اظهار کرد: بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه ایران در عین پرداخت تسهیلات گسترده در حوزه‌های مختلف و همچنین پیشتازی در حوزه پرداخت تسهیلات بدون ضامن، با رساندن نسبت مطالبات به مصارف خود به کمتر از نیم درصد، بهترین عملکرد را در شبکه بانکی کشور از این منظر داشته است. همچنین کفایت سرمایه بانک نیز بیش از ۱۳ درصد است که یکی از بهترین عملکردها در سطح بانک‌های کشور به شمار می‌رود.
کد مطلب : ۲۵۰۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما