پایان فروردین ماه جاری؛ پایان مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز

16 فروردين 1401 ساعت 12:19

گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده

همه آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور یابند.


به گزارش حافظ خبر؛ گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری انجمن فیلم کوتاه شیراز با انتشار آیین‌نامه دهمین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز، پایان فروردین ماه جاری را پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره دانست.
آیین‌نامه دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز
بخش‌ اصلی جشنواره: همه آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور یابند.
بخش ویژه:فیلم‌اولی‌های این بخش به صورت مجزا داوری خواهد شد و جوایز جداگانه اهدا خواهند گرفت.
مقررات جشنواره:
حداکثر زمان هر فیلم ۳۰ دقیقه است.
آثار قابل‌پذیرش: فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی ساخته شده از سال 1396 تا کنون، که پیشتر به جشنواره فیلم کوتاه شیراز فرستاده نشده باشند.
ثبت‌نام در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌پذیر است؛ بنابراین درخواست‌کنندگان باید در سامانه www.ssfa.ir فرم درخواست خود را تکمیل و شماره ثبت را دریافت کنند؛ سپس هنگام نام فیلم، شماره ثبت دریافتی و کپی فیلم را بفرستند.
توجه: فیلم‌سازان تنها یک‌بار می‌توانند فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره بفرستند و امکان ویرایش و فرستادن دوباره وجود ندارد.
به فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه‌یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.
فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند، از بخش مسابقه حذف می‌شوند.
دبیرخانه جشنواره، هیچ‌گونه مسئولیتی در برابر آسیب‌های ناشی از فرستادن نامطلوب آثار نخواهد داشت.
پس از راه‌یابی فیلم‌ها به جشنواره، امکان بیرون آوردن آن‌ها از برنامه وجود ندارد.
گرفتن تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی‌نشده که در این آیین‌نامه دیده نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و دگرگونی در برخی از مقررات، با دبیر جشنواره است؛ نظر وی قاطع و مصون از هرگونه اعتراض و ادعایی است.
تهیه‌کننده اثر و یا نماینده قانونی دارای مجوز از وی، به انجمن فیلم کوتاه شیراز، اختیار و اجازه می‌دهد که بخش از فیلم‌های منتخب را در فضاهای آموزشی (30 ثانیه تا 2 دقیقه که جنبه انتفاعی و مالی نداشته باشد) را به نمایش درآورد و در این باره حق هرگونه اعتراض و ادعایی را از خویش سلب می‌نماید.
تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره، به معنای پذیرش همه مقررات گفته شده است.
تذکر: فرم درخواست شرکت در جشنواره می‌بایستی تنها از سوی «تهیه‌کننده یا نماینده قانونی» وی تکمیل شود.
شرایط فنی آثار: همه آثار ارسالی بایستی به‌صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند. فیلم‌هایی که به‌صورت DVD Video یا همان فایل VOB فرستاده شوند، در جشنواره پذیرش نخواهند شد.
جشنواره از پذیرش آثار بر روی نوارهای DV cam یا HD cam معذور است.
آثار بایستی در یکی از قطع‌های Full HD- HDV و لزوماً با فریم ریت‌های ۲۵p یا ۵۰i به دفتر جشنواره داده شوند.
فرمت‌های قابل‌پذیرش: MOV ، MPEG 4 (H.264) ، MPEG 2
تذکر مهم: با توجه به تک‌مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به بخش مسابقه، فایل ارائه شده از سوی فیلم‌ساز، مستقیماً به نمایش درخواهد آمد؛ از این‌رو ضروری است فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را با کیفیت مناسب به دفتر جشنواره بدهند. گفتنی است به علت تراکم آثار و محدودیت زمانی، فرمت‌های متفرقه یا فایل‌های معیوب در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.
توجه: نسخه‌های کپی شده به روی DVD ، DVD9 بازگشت داده نمی‌شوند.
کپی آثار فرستاده شده برای بازبینی هیأت انتخاب عودت داده نخواهد شد.
نتایج بازبینی از طریق جراید و سایت‌های معتبر و سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود؛ پس به تماس‌های تلفنی پاسخ داده نخواهد شد.
گاه‌شمار جشنواره:
تاریخ پایان ثبت‌نام در سایت: پایان فروردین ماه 1401
پایان دریافت آثار: پایان فروردین ماه 1401
اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه: نیمه نخست خرداد ماه
برگزاری جشنواره: نیمه نخست مرداد ماه
توجه: تاریخ دریافت آثار به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد.
آدرس دبیرخانه جشنواره برای فرستادن آثار: شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رییس واحد سینمایی، روح‌الله رنجبری
تحویل آثار به صورت حضوری است.

 


کد مطلب: 25146

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25146/پایان-فروردین-ماه-جاری-مهلت-ارسال-آثار-دهمین-جشنواره-استانی-فیلم-کوتاه-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir