۰
plusresetminus
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

حمایت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد از طرح های نو و فناورانه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۲
احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به نامگذاری سال به نام (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی) افزود: بزرگترین مشکل و چالش کشور، اقتصاد و معیشت مردم است و تلاش مضاعف و جهادی و فعال کردن مشاغل دانش بنیان، راه نجات اقتصاد کشور است.
حمایت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد از طرح های نو و فناورانه
به گزارش حافظ خبر ،  انصاری در اولین جلسه شورای اداری منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیان کرد:  ما نباید با تزریق ناامیدی به نفس خود و جامعه آسیب وارد کنیم و با تبیین شعار سال( تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی)، نامگذاری امسال نشان از اهمیت مقوله تولید است و به نظر می رسد تاکید بر این موضوع به دلیل ماهیت تولید است، چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی است که با ایجاد تحول در آن تمام شاخص های اقتصادی تحت تاثیر قرار می گیرد.
 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مستعد قلمداد کردن منطقه ویژه جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: از طرح های نو و فناورانه حمایت می‌کنیم و از همه همکاران تقاضا دارم که بر روی مشاغل دانش بنیان تمرکز کنند و منطقه ویژه باید در خصوص تحقق شعار سال بیشترین اهتمام داشته باشد و روند فعالیت ها و عملکرد منطقه ویژه پرداخت خوب است که یکی از مسایل مهم و حیاتی طرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد بود.

وی ادامه داد:  باید اقدام موثری انجام می دادیم تا بتوانیم آب پایدار در منطقه ویژه داشته باشیم و با سرمایه گذار طرح جلسات متعددی برگزار کردیم، در تیرماه ۱۴۰۰ یک الحاقیه ای پیرو قرار داد قبل منعقد کردیم ، که این اقدام موجب شد تا عملیات لوله گذاری شروع و آبرسانی به شهرستان لامرد با جدیت بیشتری انجام شود و این پروژه متاسفانه متوقف شده بود، که با حمایت های ایمیدرو احیا و عملیات لوله گذاری آن آغاز شد.

انصاری در بحث برق پایدار، به ایجاد نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر اشاره کرد و بیان کرد: مهمترین هدف از ساخت این نیروگاه تامین و حفظ پایداری برق صنعت آلومینیوم جنوب به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های آلومینیوم کشور و سایر صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که با پیگیری های مضاعف ایمیدرو این مگا پروژه در حال ساخت است.
وی افزود: در سنوات قبل، زمانی که ایمیدرو، با مشارکت ۴۹ درصدی  سالکو را می ساخت، تعهدات ایمیدرو این بود که در پارسیان اسکله بسازد و تعهدات غدیر انرژی ساخت نیروگاه در لامرد بود و در سال ۱۴۰۰ به دلیل مشکلی که در روند سرمایه گذاری خارجی و تامین مالی نیروگاه پیش آمد، عملیات ساخت نیروگاه به تعویق افتاد که با پیگیری ها و جلسات متعددی که برگزار گردید و تکیه بر داشته های داخلی، عملیات ساخت نیروگاه آغاز گردید.
انصاری در خصوص زیر ساخت های اصلی منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: در ابتدا در بحث زیر ساخت ها بضاعتمان خیلی کم بود. زیر ساخت هایی مانند آب سرمایه گذار، برق سرمایه گذار، سوله،جاده های شریانی و اصلی و ... می بایست با برنامه ریزی اصولی زیر ساخت ها را ایجاد و گسترش می دادیم که با حمایت های ایمیدرو اتفاقات مهم و قابل اعتنایی در حوزه سرمایه گذاری در زیر ساخت ها رقم خورد.
 وی با اشاره به وضعیت برگزاری مناقصات در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال مناقصه برگزار شده و در حال اجراست، نزدیک به ۸ هزار میلیارد ریال مناقصه در حال برگزاری است و  قریب به ۱۹ هزار میلیارد ریال مناقصات در مرحله پیش از فراخوان قرار دارد و حجم سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی ۲۳۹ میلیون دلار بصورت ارزی و بالغ بر ۱۴۵۰۰ میلیارد بصورت ریالی است. 
مدیرعامل منطقه ویژه لامرد افزود: دوطرح پتروشیمی با مساحت ۲۰هکتار و یک طرح صنایع معدنی به مساحت ۵ هکتار نیز در شرف واگذاری داریم و با توجه به اختصاص ۵ میلیون متر مکعب خوراک گاز، جلسات متعدد با وزارت نفت در خصوص افزایش میزان به ۳۷ میلیون متر مکعب گاز به منظور تامین خوراک پتروشیمی ها و تسهیل حضور پتروشیمی ها در منطقه در حال انجام است.
 وی در ادامه به رشد ۳۷ درصدی عملکرد ایمنی و بهداشت منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ممیزی عملکرد سالیانه شرکت های تابعه سازمان، رشد ۳۵۲ درصدی درآمد حاصل از صادرات کالا در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹،  و رشد ۲ و ۵۶۴ درصدی تولید آب شیرین، تولید بیش از ۲۹۲ هزار مترمکعب آب شیرین از آذرماه ۹۹ تا کنون اشاره کرد.
 انصاری در پایان از همراهی مسئولین شهرستان لامرد که بستر ساز اتفاقات مهم صنعتی در منطقه ویژه لامرد بودند تقدیر کرد.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در 
شهرستان لامرد در جنوب استان فارس و همجوار با دو استان هرمزگان و بوشهر قرار دارد.
کد مطلب : ۲۵۱۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما