رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری:

بررسی كليات طرح احداث تصفيه‌خانه‌هاي لوكال با هدف تامين پساب براي آبياري فضاي سبز شيراز

28 فروردين 1401 ساعت 15:24

گزارشگر : منیره خسروبیگ

برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه لوکال شهر شیراز در دستورکار کمیسیون خدمات شهری شورا قرار گرفت.


به گزارش حافظ خبر، در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شوراي اسلامي شهر شيراز ، كليات طرح احداث تصفيه‌خانه‌هاي لوكال با هدف تامين پساب براي آبياري فضاي سبز شيراز بررسی شد.

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری تشریح کرد: با توجه به میزان کسری آب در افق ۲۰ ساله شهر شیراز و نیاز به حفظ و توسعه فضای سبز شهری ضرورت احداث تصفیه خانه لوکال مورد بررسی قرار گرفت.

مسعود زارعی با تصریح اینکه شهرداری و اداره آبفا  آمادگی آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه لوکال جانمایی شده را دارند، گفت: اعتبار اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و برای آغاز عملیات اجرایی مشکلی وجود ندارد و طی جلسه ایی مشترک هماهنگی و زمانبندی طرح مشخص میشود. 

وی افزود: براساس اين مصوبه شهرداري اجازه دارد در نقاط جانمايي شده، ايستگاه‌هاي منطقه‌اي يا لوكال تصفيه فاضلاب شهري را احداث كرده و پساب حاصله را براي آبياري فضاي سبز و ساير فعاليت‌هاي غير شرب، استفاده كند. 

زارعی گفت: روش‌هاي مختلفي براي تصفيه فاضلاب شهري و تبديل آن به پساب خاكستري قابل استفاده در مصارف غيرشرب، وجود دارد که طرح اجراي ايستگاه‌هاي لوكال، يك طرح مثبت و ارزنده به‌شمار مي‌رود؛ اما طرحي حساس است كه بايد تمام جوانب زيست‌محيطي آن در مكان‌هاي جانمايي شده مد نظر قرار گيرد. 

در پایان مقرر شد موضوع جهت تعیین تکلیف و الزام شهرداری به اجرای طرح مذکور با قید دو فوریت در صحن شورا تصمیم گیری شود.


کد مطلب: 25252

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25252/بررسی-كليات-طرح-احداث-تصفيه-خانه-هاي-لوكال-هدف-تامين-پساب-براي-آبياري-فضاي-سبز-شيراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir