معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس:

حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید

30 فروردين 1401 ساعت 8:48

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد ، با بیان به اینکه یکی از اولویت های اصلی حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید است ، گفت: بیش از یکصد پروژه نیمه تمام دسته بندی شده و به دنبال رفع مسئله و مشکلات آن هستیم.


به گزارش حافظ خبر،  محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه اولویت مشخص و شفاف ما حمایت از سرمایه گذاری، کار آفرینی و رفع موانع است ، تاکید کرد: بر اساس این نکته مسئله اقتصادی حوزه گردشگری را برای رفع موانع و ارتباط با سرمایه گذار توسط معاونت گردشگری و زیارت انجام می شود.
 
وی در ادامه سخنان خود ضمن اینکه جانمایی و اقدامات خوبی برای شهر سلامت اجرا نشده است ،عنوان کرد : در پروژه های به این وسعت یک نفر نمی تواند کار را تمام کند و من خوش بین به راه اندازی شهر سلامت با رویکرد فعلی نیستم.
 
فرخ زاده با اشاره به اینکه در ایام نوروز 1401 با حجم قابل توجه مسافر روبرو شدیم، اظهار کرد: 167 دوربین تردد شمار در فارس 15 میلیون تردد را شمارش کرد اما حدود 2 میلیون نفر به فارس آمدند و 23 هزار تخت قبل از عید تکمیل بود و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.
 
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه 23 هتل در حال ساخت است که چهار تا امسال افتتاح می شود و مابقی در سال های آتی به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی کار گردشگری می تواند ادامه دار باشد.
 
وی با اشاره به اینکه تبلیغ خاصی روی بافت انجام نشده است و برخی تنگ نظری ها در مورد بافت وجود دارد، اضافه کرد: بخش خصوصی در حوزه های اقامتی همکاری با سیستم دولتی ندارد اگر ما برای تبلیغات موثر کار نکنیم به نتیجه نمی رسیم.
 
فرخ زاده با یادآوری این مطلب که برای هتل «آسمان» مجوزهایی صادر شده و دستگاه قضایی رای را برای مالک صادر کرده و 2 مجوز اول با موافقت کمیسیون ماده «پنج» و مجوز سوم با موافقت شهرداری انجام شده است، تاکید کرد: در پروتکل های جدید یونسکو باید ارزیابی شود آیا وجود هتل «آسمان» باعث حذف «ارگ کریمخان» از لیست جهانی یونسکو می شود یا خیر و در صورت حذف آن زمان می توان مشکل را بررسی کرد.
 
او با اشاره به اینکه ما به ازای قوانینی که ما رعایت می کنیم آیا خدمات از بونسکو می بینیم، اضافه کرد: هرچه به گردشگری و بافت ما آسیب وارد کند از سمت ما محکوم است.
 
فرخ زاده با تاکید بر اینکه هرجا ثبات مدیریت وجود داشته باشد، باعث پیشرفت می شود، افزود: در فضای مجازی باید تلاش وافری داشته باشد در برخی استان ها از فضای مجازی نتیجه خوبی داشته است و اعتقاد دارم برخی خبرنگار نماها برای منافع شخصی در حال جریان سازی منفی هستند.
 
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با یادآوری این مطلب که فارس سه هزار و 87 اثر تاریخی ثبت شده، بیش از یک هزار و 400 امامزاده و بیش از یک هزار نقطه طبیعی دارد و به نظر شما وزارت میراث با بودجه اندک چه کاری می تواند انجام دهد، اظهار کرد: فارس با 18 نماینده باید سهم خودش را داشته باشد چرا که بیشترین میزان راه ها و فضای گردشگری دارد.


کد مطلب: 25261

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25261/حمایت-سرمایه-گذاران-رفع-موانع-تولید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir