سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز:

پایان اجرای نقاشی دیواری فرصت شیرازی

6 ارديبهشت 1401 ساعت 14:25

گزارشگر : منیره خسروبیگ

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: به‌منظور افزایش زیبایی‌های بصری جداره خیابان فرصت شیرازی، منقش به نقاشی فرصت شیرازی شد.


به گزارش حافظ خبر،  روح الله مظفری با اشاره به اینکه یکی از ارکان‌ زیباسازی در شهر، نقاشی‌های دیواری به‌حساب می‌آیند گفت: نقاشی  دیواری موجب زیبایی شهر و تزریق شادابی و نشاط به شهروندان شده و تداعی‌کننده خاطراتی برای تماشاگران می‌باشند.
روح الله مظفری بابیان اینکه نقاشی خیابانی ظاهر خشک شهر را به محیط شاداب و روحیه‌بخش تبدیل می‌کند، اظهار داشت: نقاشی فرصت شیرازی به متراژ ۳۲۰ متر مربع در محدوده شهرداری منطقه هفت شهرداری در بولوار فرصت شیرازی با رنگ آکرولیک اجرا شده است.
سرپرست سازمان سیما، منظر و  فضای سبز شهری افزود: این نقاشی‌ها، ظاهر خشک و بی‌روح شهر که پر از تبلیغات گیج‌کننده شده است را به محیطی رنگی و آرامش‌بخش تبدیل می‌کند و همین امر در کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی تأثیرگذار است.

لازم بذکر است میرزا محمد نصیرالحسینی(زاده۱۲۳۳- درگذشته ۱۲۹۹ خورشیدی) ملقب به فرصت شیرازی شاعر، نویسنده، نقاش، سیاح، موسیقی دان، ادیب اهل شیراز بوده که آثاری چون دریای کبیر،شطرنجیه،اشکال المیزان، بحورالاحسان، مثنوی هجرنامه و  آثارعجم توسط وی تالیف گردیده است و آرامگاه وی در جوار آرامگاه حافظ شیرازی قرار دارد.
 


کد مطلب: 25321

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25321/پایان-اجرای-نقاشی-دیواری-فرصت-شیرازی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir