استاندار فارس:

انعقاد تفاهم نامه با صنایع الکترونیک برای تولید کنتورهای هوشمند کشاورزی

10 ارديبهشت 1401 ساعت 20:19

گزارشگر : منیره خسروبیگ

استاندارفارس پیشنهاد انعقاد توافق نامه با صنایع الکترونیک برای تولید کنتورهای هوشمند را مطرح کرد و گفت: باید طی یک تفاهم نامه با صنایع الکترونیک تولید کنتور های هوشمند بعد از سال‌ها در استان فارس که یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است، محقق شود.


به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در دومین جلسه شورای کشاورزی استان در سال‌جاری با بیان اینکه این استان در بحث قطع برق در چاهای  کشاورزی باید متناسب با سایر استان‌ها عمل کند، گفت: اینکه اعلام می شود فارس در سال‌های قبل رتبه اول در خاموشی برق چاه ها را داشته است جای افتخار ندارد؛ این موضوع با شرایطی که استان فارس جز رتبه‌های اول تامین مواد غذایی است همخوانی ندارد.
 به گفته ایمانیه پیشنهاد این است که شرکت توزیع برق فارس و شیراز با همکاری یکدیگر بجای قطع برق ۴ساعته چاه های کشاورزی یک روز را در هفته براساس اولویت بندی در دستور کار قرار دهد تا جلوتر از سایر استان‌ها در قطعی برق چاه‌های کشاورزی نباشیم.
 استاندار فارس همچنین پیشنهاد داد که در تهیه سموم مبارزه با آفت سرخطومی خرما و سایر سموم مورد نیاز از برخی چهره‌های شاخص ملی در دانشگاه شیراز در رشته شیمی دعوت به همکاری شود.
ایمانیه همچنین از همراهی صنایع و معادن در کمک های مالی به بانک کشاورزی برای ارایه تسهیلات به کشاورزان صحبت کرد و افزود: تاکنون چند صنعت و معدن در فارس کمک های مالی را به این موضوع تخصیص دادند و درصدد هستیم این اعتبارات به هزار میلیارد تومان افزایش یابد تا در قالب تسهیلات کم بهره به کشاورزان اختصاص یابد‌.


کد مطلب: 25354

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25354/انعقاد-تفاهم-نامه-صنایع-الکترونیک-تولید-کنتورهای-هوشمند-کشاورزی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir