۰
plusresetminus
شهرداری شیراز:

شیخ اجل سعدی شیرازی بی‌تفاوت از کنار مسائل فرهنگی و معضلات اجتماعی عبور نمی‌کرد

به مناسبت روز سعدی
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
شهردار شیراز با بیان اینکه شیخ اجل سعدی شیرازی به درد همه جامعه کار داشت و بی‌تفاوت از کنار مسائل فرهنگی و معضلات اجتماعی عبور نمی‌کرد، گفت: این شاعر فارسی‌زبان هوشمندانه، ظریف و دقیق به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که انگار برای امروز سخن می‌گوید و نسخه تجویز می‌کند.
شیخ اجل سعدی شیرازی بی‌تفاوت از کنار مسائل فرهنگی و معضلات اجتماعی عبور نمی‌کرد
به گزارش حافظ خبر، سید احسان اصنافی در جشنی که سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری  به مناسبت گرامیداشت یاد روز شیخ اجل سعدی شیرازی در آرامگاه این شاعر گران‌قدر برگزار کرد، اظهار کرد: ادیبان، سعدی شناسان و همه عاشقان فرهنگ، هنر و ادب شیراز جنت طراز شهر گنبدهای فیروزه‌ای و شهری که مفتخر به وجود امامزادگان واجب‌التعظیم دورهم جمع شده‌ایم تا در وهله نخست فرارسیدن عید فطر عید پاداش طاعات و عبادات یک ماه رمضان و در وهله دوم یاد شیخ اجل سعدی شیرازی که جهانگیر شدن زبان شیرین فارسی را مدیون این شاعر عزیز هستیم، گرامی بداریم.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته شیراز افزود: امسال نیز مطابق هرساله پذیرای مهمانان و مفاخر و بزرگان در روزهای گرامیداشت هفته شیراز هستیم.

شهردار شیراز همچنین گفت: روز جهانی کارگر و روز معلم را به همه کارگران و معلمان عزیز تبریک عرض می‌کنم.

اصنافی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: به‌عنوان شهردار این شهر، سعدی علیه رحمه را ستایش می‌کنم و از این شاعر گران‌قدر درس می‌گیریم؛ چراکه زمانی که اغلب شاعران عزلت‌نشین بودند و بیشتر انزوا را پیشه ‌گرفته بودند، سعدی شیرازی بسیار اجتماعی بود و با سفرهای مختلف دیده‌ها و شنیده‌ها را روایت می‌کرد.
مدیر ارشد شهری شیراز خاطرنشان کرد: شاید بتوانیم بگوییم سعدی شیرازی جهانگردترین، دنیادیده‌ترین و سخن‌دان‌ترین شاعر ایرانی و فارسی‌زبان است.

وی بیان کرد: شیخ اجل سعدی شیرازی به درد همه جامعه کار داشت و بی‌تفاوت از کنار مسائل فرهنگی و معضلات اجتماعی عبور نمی‌کرد و هوشمندانه، ظریف و دقیق به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که انگار برای امروز سخن می‌گوید و نسخه تجویز می‌کند.

شهردار شیراز تصریح کرد: شیراز مفتخر به وجود گوهرهایی همچون شیخ اجل سعدی و خواجه لسان‌الغیب حافظ است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۳۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما