۰
plusresetminus
بسیج سازندگی استان فارس:

برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در فارس

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۲
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس امروز شنبه ۱۷اردیبهشت در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد از برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی خبر داد و گفت : این رزمایش از امروز ۱۷ اردیبهشت به مدت ده روز تا ۲۶اردیبهشت برگزار می شود.
به گزارش حافظ خبر،  اسماعیل قزل سفلی با بیان به اینکه امروز بیست و دومین سالروز تاسیس بسیج سازندگی است ، افزود : ویژه برنامه های پیرامون روز بسیج سازندگی طراحی کردیم .
 
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی برای 700 گروه جهادی طراحی شده بود، عنوان کرد : بیش از یک هزار و 23 گروه اعلام آمادگی کرده اند و 21 هزار نفر در این مدت فعالیت خواهند کرد.
 
او در ادامه بیان کرد : پیش بینی این بود که یک هزار و یکصد برنامه شکل بگیرد و تا امروز ۲ هزار و ۲۲۹ برنامه توسط گروه های جهادی فارس ارائه شده است.
 
قزل‌سفلی با اشاره به اینکه ماهیت و فلسفه این سازمان، ساماندهی، سازماندهی و ایجاد بستر نیروهای داوطلب و جوان برای خدمت رسانی به مردم است، اظهار کرد: محور فعالیت ها در این بستر گروه های جهادی هستند.
 
او با اشاره به اینکه از میان گروه های جهادی، شوراهای جهادی و مجمع جهادگران استان فارس هم شکل گرفتند، اضافه کرد: این مجموعه برای سازماندهی گروه های جهادی ایجاد شده است.
 
رییس بسیج سازمان با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات جهادی در سه شکل در حال شکل گیری است که جغرافیایی، پهنه ای و موضوعی هستند، تاکید کرد: چهار منطقه در فارس دارای قرارگاه پهنه ای هستند.
 
قزل سفلی با یادآوری این مطلب که قرارگاه های جهادی منطقه ای و محله ای هم راه اندازی می شود، افزود: قرارگاه های موضوعی نظیر کشاورزی، تحصیلی، فنی و عمرانی و همچنین قرارگاه قشری نظیر دانش آموزی برای حمایت از دانش آموزان راه اندازی شده است.
 
او با اشاره به اینکه نقطه ای نداریم که بچه های جهادی در آن حضور نداشته باشند و یا موضوعی نیست که گروه های جهادی بر آن اشراف نداشته باشند، افزود: گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی مورد توجه بوده است و در کشور بیش از 42 هزار گروه جهادی وجود دارد و در فارس بیش از چهار هزار گروه جهادی فعال هستند که در عرصه های مختلف فعالیت دارند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: آبرسانی به 372 روستای فارس توسط گروه های جهادی انجام شده است و برای سه هزار و 208 مددجوی کمیته امداد مسکن ساخته شود که 300 مورد تاکنون احداث شده است.
 
او با اشاره به اینکه در رزمایش خدمات مومنانه 20 نوع خدمت ارائه می شود، تاکید کرد: حقوقدانان جهادی در راستای آزادسازی زندانیان غیرعمد فعالیت می کنند.
 
قزل سفلی با اشاره به اینکه فرهنگ جهادی در اقشار مختلف ایجاد شده است، افزود: هر شخصی بخواهد به مردم کمک کند، بسیج سازندگی زمینه این مهم را فراهم کرده است.
 
او با اشاره به اینکه انتظار داریم دولت مردان هم حمایت کنند، اضافه کرد: اصحاب رسانه هم جزیی از فعالان جهادی هستند.
 
قزل سفلی اظهار کرد: افتتاح پروژه های عمرانی و اشتغال، برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه ای، رونمایی از نشریه «منهای نفت»، برگزاری پویش «هزار زندگی» برای ایجاد صندوق های قرض الحسنه و ایجاد اشتغال برای مردم به صورت خرد و خانگی است، از دیگر برنامه های این ایام است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۳۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما