شهدای عشایر کشور:

برگزاری مراسم پیش‌درآمد کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور

منطقه ششده و قره‌بلاغ شهرستان فسا

17 ارديبهشت 1401 ساعت 21:53

گزارشگر : منیره خسروبیگ

یادواره معلم شهید «جعفر بلاغی» و 27 شهید دانش‌آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ و شهدای قاسم‌آباد سفلی با سخنرانی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع پانزدهم اردیبهشت برگزار شد.


به گزارش حافظ خبر، روح الله رشیدی کوچی دبیر مردمی یادواره شهدای عشایر گفت: یادواره معلم شهید «جعفر بلاغی» و ۲۷ شهید دانش آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ  و شهدای قاسم آباد سفلی این منطقه واقع در شهرستان فسا در روستای قاسم آباد سفلی، حسینیه امام جعفر صادق (ع) در میان مردم ولایی شهرستان فسا برگزار شد.

 وی افزود:‌ در این مراسم که با مداحی حاج «کاظم محمدی» همراه بود، سردار «مجید خادمی» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع سخنرانی کرد.

رشیدی کوچی در ادامه افزود: این یادواره به نوعی پیش‌درآمدی جهت برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور بود که ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود.

چندی پیش فرمانده سپاه عشایر فارس با اشاره به تقدیم ۱۰ هزار شهید به انقلاب اسلامی توسط جامعه بزرگ عشایر کشور، از برگزاری اولین کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور در شیراز خبر داد و افزود: پیش از این کنگره نیز یادواره‌هایی جهت پاسداشت یاد و نام شهدای گرانقدرمان در استان خواهیم داشت.

به گفته وی، حدود یک پنجم از ۱۰ هزار شهید  کشور یعنی دو هزار شهید مربوط به استان فارس است که ۳۴۰ شهید از این تعداد نیز دانش‌آموز عشایر و ۷۰ نفر نیز شهید فرهنگی است.

برگزاری یادواره‌هایی چون یادواره معلم شهید معلم شهید جعفر بلاغی و ۲۷ شهید دانش آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ  و شهدای قاسم آباد سفلی این منطقه در همین راستا برگزار می‌شود.
 


کد مطلب: 25395

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25395/برگزاری-مراسم-پیش-درآمد-کنگره-ملی-شهدای-فرهنگی-دانش-آموز-عشایر-کشور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir