معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز:

آغاز به کار اتوبوس های برقی به مناسبت هفته شیراز

18 ارديبهشت 1401 ساعت 15:16

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: اتوبوس برقی آزمایشی همزمان با هفته شیراز آغاز بکار کرد که این اتوبوس برقی، ساخت ايران  و اقدام شهرداری شیراز حمایت از کالای ایرانی است.


به گزارش حافظ خبر، اتوبوس برقی آزمایشی همزمان با هفته شیراز و در حاشيه بیست‌و‌نهمین نشست تخصصی کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران در شیراز آغاز بکار کرد.

هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه امروز تفاهم‌نامه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری امضا شد، اظهار داشت: این پروژه با هدف حفظ هوای پاك در راستای برنامه پنج ساله شهرداری شیراز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تفاهم‌نامه ٤ جانبه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی ما بین شرکت مپنا( مكو) ، ماهان ، شتاب و  شهرداری شیراز با هدف گسترش زیرساخت های مورد نیاز انرژی پاک منعقد شده است. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز  به مذاکرات چهار جانبه انجام شده شهرداري با شرکت‌های مذكور  طی چندین ماه اخیر که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه شده است، اشاره کرد.

وی گفت: مذاکرات در بخش مطالعات جامع حمل و نقل برقی شهر شیراز،  همکاری‌های مشترک در حوزه راه‌اندازی خودروهای برقی اشتراكي ، همکاری در جهت استفاده از اتوبوس‌های برقی در خطوط اتوبوس‌رانی شهر شیراز، ایجاد زیرساخت‌های شارژ برای خودروهای سواری و اتوبوس‌های برقی در کلان‌شهر شیراز و تجهیز و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در فضاهای پارکینگ هاي طبقاتی و دیگر اماكن تحت تملک شهرداری بوده است.

شه‌دوست با بیان اینکه اتوبوس برقی تولید داخلی داراي استانداردهاي جهاني است، عنوان کرد: پک باتری لیتیوم یون با ظرفیت ٣١٨ کیلووات ساعت با تعداد عمر سیکلی بیش از ۵٠٠٠ و شیوه‌های مختلف شارژ داخلی و سریع ، سامانه مانیتورینگ و عیب یابی پیشرفته از مهمترین تجهیزات و امکانات این اتوبوس است.

*حمل‌ونقل الکتریکی هزینه سلامت شهری را کاهش می‌دهد*

 کامبیز مرادی مدیرعامل شرکت شتاب نیز در آیین امضای تفاهم‌نامه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کلان‌شهر شیراز  با اشاره به سیاست‌های کلان کشور در حمایت از تولید داخلی و رویکرد این شرکت بر همین اساس گفت: رویکرد جدی ما نیز همین سیاست استفاده از توان و تجهیزات داخلی است که این موضوع مورد توجه شهرداری شیراز نیز است.

وی با تاکید بر حمل‌‌ونقل الکتریکی به عنوان یک منظر مورد توجه مدیریت شهری افزود: با حمل‌ونقل الکتریکی، کاهش آلودگی‌های محیطی نظیر سوخت‌های فسیلی و آلودگی صوتی را در کلان‌شهرها خواهیم داشت که از منظر مدیریت شهری حائز اهمیت است.

 مدیرعامل شرکت شتاب تصریح کرد: حمل‌ونقل الکتریکی هزینه سلامت شهری را کاهش می‌دهد و راندمانی معادل با دو برابر حمل و نقل سوخت‌های فسیلی دارد.

 مرادی گفت: در واقع مصرف سوخت حذف نمی‌شود و مصرف سوخت به خارج کلان‌شهرها هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان و زیرساخت آن برای تحقق تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز نتیجه کار متخصصین داخلی  است، خاطرنشان کرد: یک سامانه هوشمند سیاست‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را در خود دارد و مدیریت و اجازه مانور عملیات شهری را می‌دهد.


کد مطلب: 25403

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25403/آغاز-کار-اتوبوس-های-برقی-مناسبت-هفته-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir