بانک مهر ایران:

گسترده‌تر شدن چتر حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حوزه آموزش کشور

22 ارديبهشت 1401 ساعت 20:55

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب دو تفاهم‌نامه که با سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به امضا رسانده، چتر حمایتی خود از بخش آموزش کشور را گسترده‌تر کرد.


به گزارش حافظ خبر، مراسم امضای تفاهم‌نامه مهر دانش (وام کمک هزینه آموزشی) و مهر معلم (اعتبار خرید کالا) با حضور سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و «احمد محمودزاده» رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد.
در این نشست مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: خدمت‌رسانی بانک‌های قرض‌الحسنه بسیار مطلوب بوده است. اکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از ۱۲ میلیون نفر مشتری دارد و سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۶۰۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. در عین حال مطالبات این بانک نیم درصد است که از بانک‌های کشورهای توسعه یافته نیز کمتر است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نهاد مقدسی است
وی ادامه داد: می‌توان گفت اکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به اهداف عالیه نظام از جمله بانکداری اسلامی نزدیک می‌شود. به همین علت این بانک نهاد مقدسی است. همه می‌دانیم که قرض‌الحسنه برکات زیادی برای جامعه دارد.
شمسی‌نژاد تصریح کرد: باعث افتخار ما است که از ظرفیت دو نهادی که جنبه خدمت‌رسانی عمومی دارند، بیش از پیش استفاده کنیم. سازمان مدارس غیردولتی مسبب کار خیر شد و سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ دیگری با این سازمان داشتیم. امضای تفاهم‌نامه امروز نشان می‌دهد، همکاری قبلی رضایت جامعه هدف را در پی داشته است.
پرداخت هزینه تحصیل با وام قرض‌الحسنه
وی گفت: تفاهم‌نامه مهر دانش در واقع وامی است که به اولیا پرداخت می‌شود تا هزینه آموزشی فرزندان خود را پرداخت کنند. هدف تفاهم‌نامه مهر معلم نیز پرداخت کالاکارت به معلمان است تا بتوانند با دریافت حداکثر ۵۰ میلیون تومان با اقساط ۱۸ ماهه، برخی از نیازهای خود را مرتفع کنند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: امیدوارم با حمایت آقای محمودزاده بتوانیم همه مدارس غیردولتی را در شبکه ایجاد شده وارد کنیم و این اقدام خیر توسعه یابد.
دانش‌آموزان به موضوع قرض‌الحسنه مسلط شوند
شمسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایل توسعه کشورهای مختلف این است که موضوعات مالی و اقتصادی را در دروس اصلی دانش‌آموزان وارد می‌کنند. خوشبختانه اکنون مباحث مالی از نظر فرهنگی توسعه خوبی در کشور داشته، اما به‌طور مشخص در حوزه قرض‌الحسنه می‌توانیم یک مبحث آموزشی برای دانش‌آموزان در نظر بگیریم.
وی در نهایت ابرازامیدواری کرد با دو تفاهم‌نامه‌ای که به امضا می‌رسد همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مجموعه آموزش و پرورش گسترده‌تر از قبل شود داشته باشیم.
نیروی انسانی عامل و هدف توسعه است
در این نشست همچنین رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: تقریباً ۲ میلیون نفر دانش‌آموز در مدارس غیردولتی هستند و ۲۴۰هزار نفر کادر آموزشی نیز در این مدارس فعالیت می‌کنند. هم بخشی از مأموریت تربیت دانش‌آموزان و هم بخشی از اشتغالزایی در حوزه آموزش از طریق این مدارس انجام می‌شود.
وی گفت: تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی از اهداف اصلی این مدارس است. بزرگترین سرمایه در کشور، نیروی انسانی است. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و هم در سند تحول بنیادین به این موضوع اشاره شده و در نگرش مقام معظم رهبری س(مد ظله‌ العالی) این موضوع مشهود است.
محمودزاده افزود: بیشترین تلاش برای تربیت نیروی انقلابی از سوی مجموعه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. نیروی انسانی هم هدف هم عامل توسعه است و در مجموعه آموزش و پرورش این موضوع کاملاً مشهود است.
پیشتازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حل مشکلات مردم
وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از بانک‌های پیشتازی است که با پرداخت وام‌های مختلف به حل مشکلات اقتصادی مردم به ویژه طبقات متوسط به پایین کمک کرده است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: تفاهم‌نامه‌های همکاری که امروز به امضا می‌رسد قطعاً برای دانش‌آموزان و معلمان کمک کننده خواهد بود. توصیه می‌کنم والدین دانش‌آموزان، معلمان و مؤسسان مدارس همکاری مناسبی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران داشته باشند؛ زیرا بانک تخصصی قرض‌الحسنه است و ما آمادگی داریم همکاری خوبی را با آن داشته باشیم.
کمک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دولت در حوزه آموزش
محمودزاده گفت: این تفاهم‌نامه‌ها کمک خوبی به مجموعه دولت در حوزه مدرسه‌داری است، زیرا برخی از مدارس غیردولتی ما تراکم بسیار بالایی دارند؛ به‌طوری که در صورت نبودن چنین کمک‌هایی، احتمال سه شیفته شدن این مدارس وجود دارد.
وی اظهار کرد: با این تفاهم‌نامه‌ها انگیزه حضور دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی بیشتر می‌شود. در واقع کمکی است به دانش‌آموزانی که امکان ثبت‌نام در مدارس غیردولتی را ندارند، تا بتوانند هزینه این مدارس را بپردازند. همچنین وامی که برای معلمان و کادر آموزشی در نظر گرفته شده، به افزایش قدرت خرید آن‌ها کمک می‌کند.
محمودزاده در پایان گفت: از مجموعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌ویژه شخص آقای دکتر شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک بابت همکاری‌شان با مجموعه آموزش و پرورش تشکر می‌کنم.


کد مطلب: 25443

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25443/گسترده-تر-شدن-چتر-حمایت-بانک-قرض-الحسنه-مهر-ایران-حوزه-آموزش-کشور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir