۰
plusresetminus
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در دیدار با هیئت تجاری عراق:

نمایشگاه بین اللملی فارس فرصتی برای تحکیم روابط اقتصادی ایران با عراق است

تاریخ انتشارجمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۳
درسومین روز برپایی نمایشگاه بین المللی کشاورزی استان فارس، هیِئت تجاری از کشور عراق با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس از  این رویداد بازدید کردند.
نمایشگاه بین اللملی فارس فرصتی برای تحکیم روابط اقتصادی ایران با عراق است
به گزارش حافظ خبر، در حاشیه بازدید این هیئت 30 نفره که فعالان بخش خصوصی و تاجران سرشناس عراقی از اعضا آن بودند، دیداری هم با مهندس فرهادی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس انجام شد.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در این دیدار ضمن قرائت فاتحه و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والامقام سردار  سلیمانی و ابو مهدی المهندس، گفت: باعث خوشحالی است که نمایشگاه بین المللی کشاورزی فارس میهمانان فرهیخته ای از کشور عراق دارد و باعث افتخار است میزبان برادران و خواهرانی از کشور دوست و برادر عراق هستیم.

فرهادی افزود: ملت های ایران و عراق دارای ریشه های مشترک دینی،فرهنگی و تاریخی هستند اما دشمنان دو ملت در هر فرصتی تلاش کرده و می کنند تا با اختلاف افکنی بین دو کشور به اهداف شیطانی خود دست یابند.

وی با بیان اینکه گسترش تعاملات و روابط حسنه در حوزه های محتلف از جمله تجاری و اقتصادی یکی از ابزارهای تقویت اخوت و برادری بین دو کشور است، افزود: برگزاری نمایشگاه ها و حضور سرمایه گزاران و فعالان اقتصادی از دو کشور، فرصت مغتنمی  برای تحکیم ارتباطات فی‌مابین است .
فرهادی  شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس را یکی از عوامل موثر جهت ارتباط  بخش خصوصی و دولتی دانست و گفت: از آنجا که اعضا این هیات تجاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی عراق هستند،این جلسه می تواند مقدمه ای برای دیدارهای بعدی و تبادل نظر بیشتر و موثرتر بین سرمایه گذاران عراقی و مسولان استانی فارس باشد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس ادامه داد : از طریق نمایشگاها  می توانیم  رابطه بین سرمایه گذاران و تجار خارجی با تولیدکنندگان  در حوزه استانی و ملی را در چارچوب سیاست های کلان جمهوری اسلامی تسهیل و تقویت کنیم و با بازاریابی و انعقاد قرارداد به رشد تولید و رونق اقتصادی کمک کرد.

فرهادی بیان کرد: در مجموعه شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس هم فرصت های سرمایه گذاری در حوزه عمرانی وجود دارد و سرمایه گزاران عراقی می توانند با توجه به زیر ساخت های مناسبی که نمایشگاه های بین المللی  فارس دارد در این حوزه  ورود کنند.

او در ادامه به منظور تحقق اهداف ذکر شده و دستیابی به دستاوردهای مد نظر، خواهان برگزاری جلسه تخصصی این هیئت تجاری با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی   و مسولان اقتصادی و صنعتی استان شد تا با طرح موضوعات مشترک وخاص نسبت به انعقاد قرارداد اقدام شود.

سرپرست هیات عراقی هم در این دیدار که دو ساعت به طول انجامید، گفت: نمایشگاه بین المللی کشاورزی شیراز یکی از بهترین نمایشگاه های تخصصی بود به طوری که تحسین همه اعضای این هیات را در پی داشت.
رشید مهدی بیان کرد: برگزاری با کیفیت این چنین نمایشگاهی در این حجم و گستردگی، نشان از مدیریت بسیار خوب نمایشگاه های بین اللملی فارس است و به همین دلیل  باید از عوامل برگزاری  این نمایشگاه تشکر ویژه کرد.

وی افزود: رابطه ایران و عراق از گذشته در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مناسب و امیدوار کننده بوده است و برگزاری این نمایشگاه ها و حضور هیئت های تجاری و سرمایه گذاران می تواند به بهتر شدن مراودات هم کمک کند.
این فعال اقتصادی عراقی، ایران را یکی از کشورهای خوب برای سرمایه گذاران عراقی دانست و ادامه داد: هزینه تولید در ایران حدود یک چهارم کشور عراق است و همین موضوع می تواند سرمایه گذاران و تولیدکنندگان عراقی را برای حضور بیشتر و سرمایه گراری بهتر ازقبل ترغیب کند.
کد مطلب : ۲۵۴۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما