۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

هفته ملی جمعیت
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی در آستانه فرا رسیدن هفته ملی جمعیت با شعار «ایران، جوان بمان»، این مناسبت را گرامی داشت.
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی در این پیام با اشاره به اهمیت تلاش برای تحقق اهداف برنامه های مرتبط با جوانی جمعیت، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در تغییر نگرش جامعه نسبت به موضوع جمعیت و فرزندآوری موثر دانست.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانونی در راستای تحقق هدف تغییر نگرش جامعه نسبت به موضوع جمعیت و فرزندآوری است.

بسته شدن «پنجره جمعیتی» که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و تا حدود سال ۱۴۳۰ ادامه می یابد، معادل از دست رفتن فرصت توسعه کشور است و اگر اقدامات فوری انجام نشود، نه تنها خود تهدید خواهد بود، بلکه بعد از عبور از پنجره جمعیت امکان مدیریت بسیار پایین و نزدیک به ناممکن می گردد.

خوشبختانه مقام معظم رهبری با نگاه مدبرانه و عالمانه خود، رویکرد آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده و اهمیت مسئله فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به‌ سمت پیری جمعیت را یادآور شده اند.

در راستای اجرای موثر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت هستیم و بی شک این قرارگاه با اجرای هدفمند قوانین، می تواند در جهت تحقق اهداف گام بردارد.

روز ملی جمعیت فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست ‌ها و برنامه ‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور است و امید است با اتکال به خداوند متعال و با اجرای سیاست‌های کلی جمعیت موفق به ارتقای‌ پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور سرافراز ایران گردیم.

 

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۴۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما