رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

هفته ملی جمعیت

24 ارديبهشت 1401 ساعت 9:31

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی در آستانه فرا رسیدن هفته ملی جمعیت با شعار «ایران، جوان بمان»، این مناسبت را گرامی داشت.


به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی در این پیام با اشاره به اهمیت تلاش برای تحقق اهداف برنامه های مرتبط با جوانی جمعیت، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در تغییر نگرش جامعه نسبت به موضوع جمعیت و فرزندآوری موثر دانست.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانونی در راستای تحقق هدف تغییر نگرش جامعه نسبت به موضوع جمعیت و فرزندآوری است.

بسته شدن «پنجره جمعیتی» که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و تا حدود سال ۱۴۳۰ ادامه می یابد، معادل از دست رفتن فرصت توسعه کشور است و اگر اقدامات فوری انجام نشود، نه تنها خود تهدید خواهد بود، بلکه بعد از عبور از پنجره جمعیت امکان مدیریت بسیار پایین و نزدیک به ناممکن می گردد.

خوشبختانه مقام معظم رهبری با نگاه مدبرانه و عالمانه خود، رویکرد آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده و اهمیت مسئله فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به‌ سمت پیری جمعیت را یادآور شده اند.

در راستای اجرای موثر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت هستیم و بی شک این قرارگاه با اجرای هدفمند قوانین، می تواند در جهت تحقق اهداف گام بردارد.

روز ملی جمعیت فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست ‌ها و برنامه ‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور است و امید است با اتکال به خداوند متعال و با اجرای سیاست‌های کلی جمعیت موفق به ارتقای‌ پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور سرافراز ایران گردیم.

 

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز


کد مطلب: 25447

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25447/قانون-حمایت-خانواده-جوانی-جمعیت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir