۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

سهل انگاری و خطر بازگشت به وضعیت خطرناک

اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونا در فارس
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۵
هرگونه رفتار سهل انگارانه می تواند به منزله بازگشت به گذشته و تکرار تجارب تلخ کرونا باشد.
سهل انگاری و خطر بازگشت به وضعیت خطرناک
به گزارش حافظ خبر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونا در فارس، از حذف رنگ های قرمز و نارنجی از نقشه استان فارس بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت خبر داد.

سید وحید حسینی با اعلام اینکه هم اکنون رنگبندی نقشه استان فارس در زمینه کرونا، به دو رنگ زرد و آبی محدود شده است؛ رنگ زرد را وضعیت دارای خطر متوسط و رنگ آبی را دارای وضعیت کم خطر اعلام کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر آسمان شهرهای شیراز، مرودشت، کوار، آباده، فیروزآباد، سپیدان، استهبان، فسا، لامرد، کازرون، زرین دشت، داراب، قیروکارزین، نی ریز و جهرم در زمینه کرونا به رنگ آبی درآمده و دیگر شهرهای استان نیز در وضعیت زرد هستند.

وی ورود به شرایط کنونی پس از گذشت دو سال وضعیت بحرانی کرونا را حاصل تلاش مجاهدانه مدافعان سلامت، مشارکت آگاهانه مردم، همکاری مسوولان، اصحاب رسانه و گروه های جهادی استان برشمرد و ادامه داد: در شرایط کنونی بیش از هر زمانی رفتارهای اجتماعی و پایبندی به رعایت بهداشت، می تواند در قطع زنجیره های انتقال بیماری در سطح جامعه و عبور از این همه گیری نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

سید وحید حسینی وضعیت کنونی را ویژه و مقطعی حساس در طول این پاندمی جهانی برشمرد که هرگونه رفتار سهل انگارانه می تواند به منزله بازگشت به گذشته و تکرار تجارب تلخ کرونا باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاثیر چشمگیر گسترش پوشش واکسیناسیون در دستیابی به وضعیت کنونی با تلاش مجموعه دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: تاکنون ۹۴درصد از جمعیت تحت پوشش دز نخست، ۸۹ درصد دز دوم و ۴۹ درصد نیز دز سوم واکسن خود را در فارس دریافت کرده اند و امیدواریم شاهد شتاب در گسترش این پوشش همگانی باشیم.

آغاز تزریق مرحله جدید واکسیناسیون کرونا از نیمه اردیبهشت نیز دیگر موضوعی بود که مسوول ارشد حوزه سلامت فارس یادآور شد و افزود: از افراد بالای هفتاد سال، کادر بهداشت و درمان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و بیماری های خاص در استان که چهار ماه از نوبت سوم واکسن آن ها گذشته است دعوت می شود با دریافت مرحله جدید واکسن، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۴۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما