نمایشگاه های بین المللی فارس:

ایجاد غرفه سرمایه گذاران قطری و اقلیم کردستان در نمایشگاه های بین المللی فارس

31 ارديبهشت 1401 ساعت 9:50

در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته و سومین نمایشگاه شیلات و آبزیان، هیات های تجاری، دیپلماتیک  کشور های قطر و اقلیم کردستان به صورت جداگانه با مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس دیدار و گفت و گو کردند.


به گزارش حافظ خبر، در این دیدار فرهادی ضمن خوشامد گویی با تاکید بر مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی طرفین گفت: شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس یکی از سهل الوصول ترین راه های آشنایی با تولیدات فنی، تجاری و مصرفی ایرانی و هم چنین راه ارتباط با فعالان اقتصادی، صنعتی و تجاری بخش دولتی و خصوصی است 

وی گفت: این آمادگی وجود دارد که در قالب تفاهم نامه و دسته بندی موضوعات، هرگونه همکاری و اقدام لازم را جهت تسهیل و شکل گیری ارتباط با طرف های ایرانی و تنظیم قرارداد و مبادلات کالا و تکنولوژی ایرانی مورد نیاز این کشورها را با استفاده از ظرفیت شرکت نمایشگاه ها به عمل آورد.


مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: هدف از برگزاری این جلسه معرفی ظرفیت های کم نظیر اقتصادی استان و کشور و راه های دستیابی به آن است.

وی بیان کرد: برای بهبود بیش از پیش مراودات به ویژه در حوزه اقتصادی با کشور های قطر و اقلیم کردستان، ابتدا باید کارگروه های تخصصی مشترک تشکیل و پس از احصا نیازها و دسته بندی تخصصی، موضوعی برای تامین و تبادل درخواست ها اقدام کرد.


فرهادی با بیان اینکه نمایشگاه های بین المللی فارس به عنوان بخش فعال و پیشرو در صنعت نمایشگاهی کشور، به صورت تفکیکی هر هفته بخشی از برترین دستاوردهای تولیدات فنی،  تکنولوژی و تجاری ایران را  در معرض معرفی و نمایش قرار می دهد، گفت:  نمایشگاه شاه راهی  است برای شناخت، اتصال و ورود به اقتصاد و تجارت ایران  و با توجه به کیفیت فنی و استانداردهای بالای تولیدات ایرانی و هم چنین قیمت مناسب و پایین آن در قیاس با محصولات مشابه خارجی به دلیل پایین تر بودن هزینه تولید در ایران،  کشورها دوست می توانند با داشتن غرفه دایمی در نمایشگاه بدون واسطه با تولید کنندگان و صنعتگران ارتباط داشته و  نسبت به انتخاب کالاهای مورد نیاز و انعقاد قرارداد  اقدام کنند، زیرا بطور مداوم اما متغیر همواره  مجموعه ای کامل از  تولیدکنندگان و صنعتگران برتر کشور متناسب با عنوان نمایشگاه  در حال اجرا در نمایشگاه حضور دارند.

 فرهادی بیان کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس این آمادگی را دارد که به عنوان پل ارتباطی زمینه حضور و ارتباط فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و تجار  کشورهای قطر و اقلیم کردستان  با طرف های ایرانی  فراهم کند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس ادامه داد: یکی  دیگر از راه های  همکاری های مشترک فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه های مشترک تجاری یا تخصصی، نمایشگاه های دائمی، بازارچه های  فروش محصولات است.

رییس هیات قطری نیز  در این جلسه ضمن تقدیر از برگزاری خوب نمایشگاه دام،طیور و آبزیان، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی بود تا ظرفیت های تولیدکنندگان ایرانی را از نزدیک مشاهده کنیم.

عبدالعزیز محمود الزیاره با بیان اینکه  یکی از ضروریات حضور شرکت های تجاری و حضور سرمایه گذاران قطری در استان فارس ایجاد کنسولگری است، خواهان شکل گیری کمیته مشترک بین بخش دولتی ، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی دو کشور شد.

او بیان کرد: در حال برداشتن گام های بلندی در حوزه کشاورزی هستیم و با تکنولوژی که ایران در این حوزه دارد و از طرفی با توجه به اینکه آب و هوای مشترکی در نقاطی از ایران با قطر وجود دارد،می توانیم از تجربیات و دانش و تکنولوژی ایران استفاده وهمکاری خوبی داشته باشیم.

معاون وزیر کشاورزی اقلیم کردستان هم در دیدار اختصاصی هیات خود گفت: ایران و اقلیم کردستان یک تن هستند و این  موضوع باید در مراودات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی ملموس باشد.


عبدالکریم سلیمان حاجی العبیدی افزود: قطعا اقلیم کردستان پس از این سفر در حوزه کشاورزی و دامداری اهتمام وتوجه ویژه ای به حوزه سرمایه‌گذاری  در ایران خواهد داشت و می توان با مذاکره مسولان ارشد دو طرف، نتایج خوبی را رقم زد.


کد مطلب: 25496

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25496/ایجاد-غرفه-سرمایه-گذاران-قطری-اقلیم-کردستان-نمایشگاه-های-بین-المللی-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir