۰
plusresetminus
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

آموزش شهروندی و مشارکت شهروندان نقطه قوت در مدیریت شهری

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز  از نتایج برگزاری جلسه مشترک میان معاونت خدمات شهری و سازمان فرهنگی با موضوع آموزش شهروندی خبر داد.
آموزش شهروندی و مشارکت شهروندان نقطه قوت در مدیریت شهری
به گزارش حافظ خبر، وی عنوان کرد: موضوع مهم توجه به آموزش شهروندی در بخش های مختلف حوزه خدمات شهری از قبیل سازمان مدیریت پسماند، سیما و منظر و فضای سبز، آتش نشانی و خدمات ایمنی و ... بسیار حائز اهمیت است. 

مسعود زارعی اظهار کرد: یک ابهام اجرای برنامه ها در بخش های آموزش وجود داشت که یک سرفصل برای سازمان فرهنگی و دیگر سازمان های متولی ارائه میشد، اما نقش دستگاه ها مشخص نبود.

 زارعی افزود : در این خصوص یک ردیف در بودجه در نظر گرفته شده اما آن نهادی که باید کار اجرایی انجام دهد رقم بودجه محدود داشت اما در حوزه سیاست گذاری رقم بیشتری تعریف میشده که در مقایسه این اعتبارات، حوزه اجرا به میزان بودجه تعریف شده حوزه سیاست گذاری دسترسی نداشت. 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه در حوزه اجرا باید اعتبارات بیشتری در جهت تقویت فعالیت صورت گیرد افزود : در این خصوص جلسه مشترکی میان معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار و کار از حوزه سازمان مدیریت پسماند آغاز شد تا الگویی برای سایر حوزه ها باشد 

 زارعی در این جلسه طی بررسی  ابهامات موجود در حوزه اجرا و حوزه سیاستگذاری افزود: با بیان اینکه اعدادی که تعریف می شود اعدادی هستند که بدلیل بی متولی بودن بر روی زمین می مانند و این اعداد جز دو سوم اعتباراتی می شود که در حوزه آموزش هزینه نخواهد شد، لذا باتوجه به ضرورت آموزش شهروندی در تمام زمینه های مختلف بویژه در حوزه پسماند، اگر برنامه ریزی گسترده و مدون تری داشته و مشوق هایی را در حوزه تفکیک زباله از مبدأ ارائه نماییم مشکلات ضایعاتی از بین خواهد رفت و معضلات مربوط به افراد کارتن خوابها و ضایعاتی ها رفع می شود. 

زارعی عضو شورای شهر در پایان با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد که در سر فصل آموزش شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری سیاست گذار و هدایت کننده این سر فصل آموزشی و تولید کننده محتوا باشد،  
اضافه کرد: در این اقدام آموزش و توجیه شهروندان در دستور کار قرار می گیرد .

 همچنین وضعیت این حوزه ها مشخص میشود و برنامه کاری سال آینده به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ارسال می شود تا در راستای رسیدن به یک تصمیم واحد، در حوزه آموزشهای شهروندی مکتوب و با برنامه ریزی دقیق امورات صورت پذیرد.

مسعود زارعی تأکید کرد: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با دقت و جدیت بر این حوزه ‌نظارت خواهد کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۴۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما