۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

برگزاری مسابقه‌های مد و لباس، زمینه‌ساز شناسایی توانمندی‌ها است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاس برگزاری مسابقه‌های مد و لباس را زمینه‌ساز شناسایی توانمندی‌ها دانست و گفت: شناسایی و پرورش استعدادها، پله نخست خواهد بود و بایستی دیدگاه خود را به سوی پیوند آن‌ها با تولیدکنندگان و فروشندگان برد.
نشست کارگروه مد و لباس فارس/ سید رسول موسوی نژادیان، حمیدرضا قانعی/ زهرا یقطین/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست کارگروه مد و لباس فارس/ سید رسول موسوی نژادیان، حمیدرضا قانعی/ زهرا یقطین/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ سومین نشست کارگروه مد و لباس استان به ریاست حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس، نماینده دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران شیراز، نماینده مؤسسه عالی هنر شیراز، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری شهرراز و نماینده مؤسسه فرهنگی و هنری ماسا، نماینده جبهه مشارکت مردمی عفاف و حجاب و سید ارسلان حسینی، آفاق امیریان و شریعت بدر، از پویش‌گران پویا و متخصصان مد و لباس استان فارس و کشور در تالار گفتگوی این اداره برگزار شد.
در این نشست پس از ارائه گزارش مؤسسه‌های برگزارکننده رویدادهای مد و لباس در اردیبهشت ماه و آسیب‌شناسی کارکردها، رویدادهای پیشنهادی پیش رو نیز بررسی شد. همچنین توانمندی‌های، ظرفیت‌ها و زیرساخت فرهنگی، هنری و پیشینه تاریخی مد و لباس نیز برای حضور در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز ارزیابی شد.
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست گفت: استان فارس با دارا بودن دیگرگونگی‌های بسیار زیاد در زمینه پوشش و پوشاک سنتی خود، توانمندی آن را دارد که بتواند در بخش پوشاک اقوام ایرانی جشنواره جهانی مد و لباس فجر، پذیرای دیگر اقوام ایرانی باشد.
قانعی، برگزاری مسابقه‌های مد و لباس را در راستای شناسایی توانمندی‌ها دانست که بایستی در کارگاه‌ها و دیگر رویدادها فرهنگی و هنری پرورش یابند و افزود: شناسایی و پرورش استعدادها، پله نخست خواهد بود و بایستی دیدگاه خود را به سوی پیوند آن‌ها با تولیدکنندگان و فروشندگان برد؛ زیرا تا هنگامی که هنر همگانی نشود، کاری انحام نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاس، دیبا را برندی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در زمینه مد و لباس دانست و ادامه داد: دیبا، نه تنها به دنبال موازی‌کاری و یا رقیب برای پویش‌گران این هنرصنعت نخواهد بود که بسترساز پویایی بیشتر هنرمندان و صنعت‌گران آن باید باشد.
گفتنی است در این نشست، پیشنهاد برگزاری بخش لباس اقوام جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از سوی اعضا داده شد.
 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۵۵۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما