۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

گسترش عرصه های خدمت به مردم با الگوگیری از «وحدت» و «اخلاص» رزمندگان در آزادسازی خرمشهر

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «وحدت» و «اخلاص» رزمندگان در آزادسازی خرمشهر را الگویی مناسب برای مسوولان در عرصه خدمت به مردم جامعه دانست.
گسترش عرصه های خدمت به مردم با الگوگیری از «وحدت» و «اخلاص» رزمندگان در آزادسازی خرمشهر
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی در این آئین که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به تلاش رزمندگان و نقش حضرت امام خمینی(ره) در این عملیات پیروزمندانه، گفت: تعدادی از شهدای شهرستان کازرون در این روز جزو رزمندگان این عملیات و از رشیدترین و شجاع ترین جوانان رزمنده بودند.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که خود نیز از فرماندهان گردان های عملیات آزادسازی خرمشهر بوده است، افزود: آزادسازی حصر آبادان و خرمشهر، دو رویداد بزرگ است که در هیچ مقوله جنگی نمی گنجید و با تلاش رزمندگان، اتحاد، یگانگی و وحدت ارتش و سپاه، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و رزمندگان سال های دفاع مقدس، به ویژه شهید سپهبد صیاد شیرازی، شهید سردار قاسم سلیمانی، شهید باقری افشاری و شهید همت که نقش ارزنده ای در پیشبرد عملیات های موفقیت آمیز آن دوران ایفا کرده اند، بر اهمیت الگوگیری از این تلاش و همت شبانه روزی در عرصه های کنونی جامعه تاکید کرد.

 سید وحید حسینی با بیان اینکه علم، تخصص و تمام تلاش مسوولان، باید در راستای رضای خداوند و خدمت به مردم باشد، از تلاش و کمک نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان کازرون و دیگر مسوولان و دست اندرکاران در راه اندازی این مرکز تقدیر کرد و گفت: هدف از راه اندازی این بیمارستان، ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم شهرستان است و می تواند علاوه بر مردم کازرون، به شهرستان های مجاور نیز ارائه خدمت داشته باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرحله نخست راه اندازی این مرکز آموزشی درمانی را شامل بخش اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، بخش جراحی و ICU بیمارستان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد در کنار ارائه خدمات درمانی، در توسعه امر آموزش به دانشجویان نیز نقش داشته باشد و تلاش می شود کمترین هزینه از جیب مردم پرداخت شود.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام اینکه بیمارستان حضرت امام علی(ع) کازرون با ۹۶ تخت مصوب و ۱۲۰ تخت فعال به بهره برداری می رسد، از صرف اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: از مجموع ۲۲۱ نفر کادر درمانی پیش بینی شده برای خدمت رسانی در این مرکز آموزشی درمانی، ۸۶ و نیم درصد بومی هستند.

حسینی با بیان ضرورت بازنگری در مفاد تفاهم نامه مشترک میان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، به ویژه در زمینه های آموزشی یادآور شد: اولویت مهم مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار تریبت علمی دانشجویان، تقویت زمینه های فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی در آینده سازان جامعه است.

پروژه بیمارستان حضرت امام علی (ع) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۱۱ هکتاردر بخش جنوبی این دانشگاه کلنگ زنی شد و فضای فیزیکی آن با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و در دو طبقه در سال ۱۳۹۶ به پایان رسید.

مرکز آموزشی درمانی بیمارستان امام علی(ع) در تفاهم نامه ای بین رییس دانشگاه آزاد اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۱۰ سال به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز واگذار شده تا به امر درمان مردم شهرستان کازرون بپردازد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما