۰
plusresetminus
اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس :

برگزاری کارگروه های قرارگاه حد نگاری اراضی کشاورزی استان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کارگروه های قرارگاه حد نگاری اراضی کشاورزی استان با حضور مدیران کل ثبت و منابع طبیعی و رؤسای جهاد کشاوزی و امور اراضی استان در راستای تثبیت اراضی کشاورزی برگزار شد.
برگزاری کارگروه های قرارگاه حد نگاری اراضی کشاورزی استان
به گزارش حافظ خبر، در این نشست ها مدیرکل ثبت فارس عنوان کرد: تسریع در رسیدگی کارگروه رفع تداخلات امور اراضی به پرونده های موجود و ارسال به ادارات ثبت و در صورت امکان تلطیف قوانین موجود با هدف اجرای بهینه قانون جامع حد نگار گامی مهم در نیل به اهداف سازمانی و اجرای مطلوب الزامات قانون جامع حد نگار خواهد بود و خواستار تعامل بیش از پیش سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی این استان در این مسیر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در نشست های جداگانه با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری، رییس سازمان جهاد کشاورزی و رییس امور اراضی استان تعامل بیش از پیش این ادارات در راستای تسریع در فرایند تثبیت و مستند سازی اراضی زراعی و کشاورزی را خواستار شد.

در این نشست ها که کارشناسان ادارات و سازمان های فوق الذکر نیز حضور داشتند راهکارهای رفع موانع صدور اسناد اراضی زراعی و کشاورزی استان بررسی گردید و مقرر گردید کارشناسان حقوقی نسبت به بررسی قوانین و مقررات مرتبط، احصاء معضلات موجود و ارائه راهکار در این زمینه اقدام کنند.

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به آمار سال های گذشته در این خصوص ابراز داشت: در صورت عدم تلاش مضاعف و همفکری و همگامی ادارات ثبت، جهاد و امور اراضی و استمرار روند قبلی نتایج مطلوبی شاهد نخواهیم بود و خواستار ارائه راهکار به منظور نیل به اهداف سازمانی در زمینه تثبیت اراضی کشاورزی استان شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تکلیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت تثبیت و مستند سازی مالکیت ها طی یک بازه زمانی 5 ساله توسط قانون جامع حد نگار، سیاست های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و برنامه ششم توسعه در راستای توسعه ثبت رسمی و نقش ارزشمند مستند سازی مالکیت ها در مسیر دفاع از حقوق اشخاص خود را مکلف به حرکت در این مسیر دانسته و ابراز امیدواری کرد، همچون تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی فارس که طی سال گذشته و دو ماهه ابتدایی سال جاری ضمن تعامل مطلوب با ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری استان در یک اقدام جهادی شاهد مستند سازی این اراضی بوده ایم، در این زمینه نیز نتایج مطلوبی حاصل شود.
  
هاشمی افزود: تسریع در رسیدگی کارگروه رفع تداخلات امور اراضی به پرونده های موجود و ارسال به ادارات ثبت و در صورت امکان تلطیف قوانین موجود با هدف اجرای بهینه قانون جامع حد نگار گامی مهم در نیل به اهداف سازمانی و اجرای مطلوب الزامات قانون جامع حد نگار خواهد بود و خواستار تعامل بیش از پیش سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی این استان در این مسیر شد.

مدیرکل ثبت فارس لزوم اطلاع رسانی بهینه و استفاده از رسانه ملی و تبلیغات محیطی با هدف ترغیب کشاورزان و زارعین عزیز در جهت مستند سازی اراضی تحت تملک را مهم توصیف نمود و افزود: ارائه خدمات و تسهیلات کشاورزی به دارندگان اسناد مالکیت از دیگر اقدامات ترغیبی در جهت مستند سازی اراضی کشاورزی است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما