۰
plusresetminus
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز

پایش مستمر و جلوگیری از هدر رفت آب قنوات در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری و باغات

تاریخ انتشارجمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۲
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از مسیل قنات رضا آباد به منظور استفاده بهینه از منابع آب‌های زیر زمینی، پایش مستمر، بررسی راهکارهای افزایش منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب بازديد کرد.
پایش مستمر و جلوگیری از هدر رفت آب قنوات در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری و باغات
به گزارش حافظ خبر، روح الله مظفری اظهار کرد: قنات یکی از شاهکارهای ایرانیان بوده است و مردم ایران زمین اولین کسانی بوده‌اند که با ایجاد قنات از آب‌های زیرزمینی جهت کشاورزی و سایر مصارف خود استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: خشکسالی‌های به‌وجود آمده قنوات را در معرض مشکلات متعددی قرار داده است و باعث کاهش حجم سفره‌های آب زیرزمینی شده است؛ لذا با مد نظر قرار دادن این نکته که در کنار حفظ و توسعه فضای سبز شهری تأمین زیرساخت‌های آبیاری و آبرسانی نیز لازم و ضروری است، رسیدگی، لایروبی و بهسازی قنوات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه در کلان‌شهر شیراز قنوات بسیاری از جمله قنات های حسین آباد، علیمراد خانی، حسن آباد، رضا آباد، خیرات، شیخ محمدی، حاج شمس و منصور آباد وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین قنوات تامین کننده باغات قصردشت، قنات رضا آباد با آب‌دهی بالا است که مادر چاه‌های این قنات در مسیر جاده صدرا و قصر قمشه واقع شده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما