اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

راه اندازی اولین مرکز مشاوره تلفنی پردیس مهر شهرداری شیراز

8 خرداد 1401 ساعت 18:22

گزارشگر : منیره خسروبیگ

اولین مرکز مشاوره تلفنی به همت اداره سلامت خانواده معاونت اجتماعی در حوزه های فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، تربیتی، کودک و..  راه اندازی شد. 


به گزارش حافظ خبر، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد  دسترسی آسان برای عموم شهروندان به خدمات مشاوره ای تخصصی به وجود آمده اند و در راستای ایجاد سلامت روان فردی و خاتوادگی تلاش می کنند.

 مشفقیان با بیان این مطلب که فلسفه وجودی ایجاد مشاوره توسط شهرداری، گسترش عدالت در دسترسی به خدمات تخصصی روانشناسی می باشد گفت: برخی افراد برای دریافت مشاوره احساس نیاز می کنند، اما از نظر مالی توان پرداخت هزینه ها را ندارند و به همین دلیل مراجعات خود را به تعویق انداخته یا از دریافت خدمات صرف نظر می‌کنند که این امر برای سلامت روانی جامعه تبعات فراوان دارد.

وی با بیان این مطلب که تمام خدمات مشاوره ای سازمان فرهنگی چه به صورت حضوری و یا تلفنی به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد گفت: مشاوره روانشناسی تلفنی، امروزه در ميان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا باعث شده تا با صرف هزينه بسيار كم، با بهترین متخصصان ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشكلات روانشناختي خود کمک بگیرند. 

معاون شهردار خاطرنشان کرد: در برخی موارد شهروندان نسبت به طرح مشکل به صورت حضوری دچار معذوراتی هستند و نمی توانند برخی مسائل را به سادگی و بدون پنهان کاری مطرح کنند اما در مشاوره تلفنی به دلیل ناشناس بودن و عدم رو در رو بودن، می توانند به راحتی صحبت کرده و از خدمات مشاوره ای صحیح و به هنگام برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر طبق بررسی‌ها و نتایج تحقیقات، افرادی که پس از یک رویداد مثل اختلافات شدید، تمایل به خودکشی، صدمه دیدگی، تعارض با جامعه ، مورد تعدی واقع شدن  و.. بتواتنند قبل از گذشت 24 ساعت از خدمات مشاوره ای تخصصی برخوردار شوند بار روانی حاصل از حادثه در آنها به شدت کاسته شده و از اقدامات عجولانه و غیر قابل جبران پیشگیری می شود.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در پایان سخنانش یادآور شد: در مرکز مشاوره پردیس مهر، مشاوران حوزه های مذکور و روانشناسان از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت صبح تا 3 بعد از ظهر پاسخگوی تماس های تلفنی شهروندان در این زمینه می باشند. و ما در نظر داریم در بلند مدت با بهبود زیرساخت ها بتوانیم ساعات ارائه خدمات را تا بیست و چهارساعت در شبانه روز افزایش دهیم.

لازم به ذکر است که در تمام جهان، مشاوره تلفنی روانشناسی و يا روانشناختی یک روش كارآمد، ارزان و پيشرفته برای همه افراد جامعه است.


کد مطلب: 25562

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25562/راه-اندازی-اولین-مرکز-مشاوره-تلفنی-پردیس-مهر-شهرداری-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir