رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

مدیریت پسماندهای شهری با رویکرد مشارکت در کاهش اثرات زیست محیطی

10 خرداد 1401 ساعت 12:14

گزارشگر : منیره خسروبیگ

دیدار زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با سرمایه گذاران فعال در حوزه مدیریت پسماند برگزار شد.  


به گزارش حافظ خبر، در این جلسه  زارعی با بیان اینکه شیراز شهر فرصتهاست اما این شهر به نسبت دیگر کلانشهرها در بحث سرمایه گذاری کمتر بهره برده است، گفت: در رفع برخی معضلات شهری شهرداری به تنهایی نمیتواند ورود کند و باتوجه به اهمیت موضوع بهداشت، سلامت مردم و رفع چرخه معیوب در حوزه جمع آوری پسماند و بازیافت، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران نقطه قوتی است. 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این جلسه طرح پردازش زباله ها و بازیافت پسماند و تبدیل آنها به انرژی بررسی و طرح موضوع شد، افزود: این اقدام توسط شرکت های فعال در حوزه پسماند صورت می گیرد که با اجرای آن حدود ۹۵ درصد از میزان کل پسماند را میتوان بازیافت کرد. 
 
 زارعی تصریح کرد: استفاده از طلای کثیف و تولید انرژی میتواند میزان رضایتمندی شهروندان را در برداشته باشد اما این ظرفیت متأسفانه در اختیار زباله گردها و سودجویان قرار گرفته که گاها این طلای کثیف در مکان های غیر بهداشتی و بعضا مکانهای مسکونی نگهداری میشود. 

وی معتقد است پردازش زباله ها و خروجی آن تاثیر مثبتی در زیست محیط دارد و استفاده از این ظرفیت گامی موثر در جمع آوری بازیافت و ضایعات سطح شهر می باشد.  

 زارعی با بیان اینکه میزان پسماند مخلوط شهری روزانه ۱۱۰۰ تن می باشد و بخشی از آن به صورت تفکیک از مبدأ توسط شهروندان صورت میگیرد، گفت: باتوجه به تکمیل ظرفیت سایتهای دفن زباله در شهر شیراز علاوه بر استفاده از این ظرفیت در کاهش این معضل تبدیل پسماندهای غذایی و گیاهی به کود npk هم می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. 
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در پایان این جلسه با بیان اینکه سایر موضوعات کارشناسی با دقت و حساسیت در جلسات آتی صورت میگیرد، عنوان کرد: در این حوزه بایستی ارائه بسته پیشنهادی با نگاه تغییر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب درنظر گرفته شود تا  بستر مناسبی برای یک تصمیم درست در کمیسیون و شورا باشد. 

مدیریت و دفع پسماندها و زباله های شهری به صورت اصولی که مانع از آلودگی محیط زیست شود، کاهش خطرات مربوط به سلامتی انسانها و آسیب های زیست محیطی، تفکیک پسماند های خشک از کل پسماند تولیدی به تولید انرژی از پسماند، دفن صحیح و بهداشتی و همگامی با سایر کشورهای جهان در راستای تأمین سلامت مردم از دیگر موضوعات مورد مطرح شده رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه بود.







 


کد مطلب: 25580

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25580/مدیریت-پسماندهای-شهری-رویکرد-مشارکت-کاهش-اثرات-زیست-محیطی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir