۰
plusresetminus

دهه کرامت؛ برگزاری آیین خواهرخواندگی بندرلنگه با اقلید

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵
در آیینی با حضور فرهنگ‌وران، هنرمندان، مردم و مسئولین، بندر لنگه از استان هرمزگان با شهرستان اقلید از استان فارس، خواهرخوانده شد.
دهه کرامت؛ برگزاری آیین خواهرخواندگی بندرلنگه با اقلید
دهه کرامت؛ برگزاری آیین خواهرخواندگی بندرلنگه با اقلید
به گزارش حافظ خبر؛ با حضور محمدباقر مسعودی، معاون فرماندار شهرستان اقلید، فاطمه‌السادات رسولی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید، دهیاران و بخشداران بندر لنگه و اقلید، شوراهای اسلامی هر دو شهر، شاعران، فرهیختگان، پژوهش‌گران و دستگاه‌های فرهنگی، شب فرهنگی اقلید در بوم‌گردی ناظمی برگزار شد.
محمدباقر مسعودی، معاون فرماندار اقلید در این آیین گفت: خواهرخواندگی این دو شهر می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را برای هر دو شهر به بیش از پیش آماده کند.
فاطمه‌السادات رسولی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید نیز با ابراز خرسندی از این کار، به نیازها و توانمندی‌های فرهنگی هر دو شهر اشاره کرد و گفت: رویدادهایی این چنین، زمینه آشنایی دوسویه مردمان‌شان خواهد بود.
احمد حسن بیگی، رئیس شورای اسلامی شهر اقلید نیز از خواهرخواندگی اقلید و بندر لنگه ابراز خوشحالی کرد و آن را نشانه تفاهم‌شان دانست.
در این رویداد محمدعلی تدین، پژوهشگر و محقق اقلیدی درباره پیشینه و گستره سرزمینی اقلید سخن گفت. همچنین شاعران و هنرمندان موسیقی اقلیدی و بندرلنگه‌ای نیز به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.
گفتنی است هاشم همتی، شاعر اقلیدی نیز به مناسبت این خواهرخواندگی، دوبیتی زیر را بداهه سرود:
گرمای جنوبی شما را دیدم
در برکه چشمان شما تابیدم
احساس غریبی نکنی‌ها  که ککا
مو بندر لنگه‌ام که در اقلیدم
کد مطلب : ۲۵۶۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما