دهه کرامت؛ برگزاری آیین خواهرخواندگی بندرلنگه با اقلید

19 خرداد 1401 ساعت 15:15

در آیینی با حضور فرهنگ‌وران، هنرمندان، مردم و مسئولین، بندر لنگه از استان هرمزگان با شهرستان اقلید از استان فارس، خواهرخوانده شد.


به گزارش حافظ خبر؛ با حضور محمدباقر مسعودی، معاون فرماندار شهرستان اقلید، فاطمه‌السادات رسولی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید، دهیاران و بخشداران بندر لنگه و اقلید، شوراهای اسلامی هر دو شهر، شاعران، فرهیختگان، پژوهش‌گران و دستگاه‌های فرهنگی، شب فرهنگی اقلید در بوم‌گردی ناظمی برگزار شد.
محمدباقر مسعودی، معاون فرماندار اقلید در این آیین گفت: خواهرخواندگی این دو شهر می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را برای هر دو شهر به بیش از پیش آماده کند.
فاطمه‌السادات رسولی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید نیز با ابراز خرسندی از این کار، به نیازها و توانمندی‌های فرهنگی هر دو شهر اشاره کرد و گفت: رویدادهایی این چنین، زمینه آشنایی دوسویه مردمان‌شان خواهد بود.
احمد حسن بیگی، رئیس شورای اسلامی شهر اقلید نیز از خواهرخواندگی اقلید و بندر لنگه ابراز خوشحالی کرد و آن را نشانه تفاهم‌شان دانست.
در این رویداد محمدعلی تدین، پژوهشگر و محقق اقلیدی درباره پیشینه و گستره سرزمینی اقلید سخن گفت. همچنین شاعران و هنرمندان موسیقی اقلیدی و بندرلنگه‌ای نیز به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.
گفتنی است هاشم همتی، شاعر اقلیدی نیز به مناسبت این خواهرخواندگی، دوبیتی زیر را بداهه سرود:
گرمای جنوبی شما را دیدم
در برکه چشمان شما تابیدم
احساس غریبی نکنی‌ها  که ککا
مو بندر لنگه‌ام که در اقلیدم


کد مطلب: 25637

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25637/دهه-کرامت-برگزاری-آیین-خواهرخواندگی-بندرلنگه-اقلید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir