شورای شهر شیراز:

آسایش شیرازی ها قربانی سگ گردانی شده

23 خرداد 1401 ساعت 11:17

گزارشگر : منیره خسروبیگ

عضو شورای شهر شیراز به پدیده سگ گردانی در سطح این کلانشهر اشاره و اضافه کرد: این وضعیت از حالت طبیعی خارج شده و امنیت و آسایش خانواده‌ها قربانی افرادی شده که به نام آزادی، بر روح و روان مردم سوهان کشی می‌کنند.


به گزارش حافظ خبر، محمدرضا هاجری عصر یکشنبه ۲۲ خرداد در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: برای دسترسی آسان به فضای پاک، آسمان آبی، پرهیز از انواع و اقسام آلودگی هوا، صدا، آب، خاک و امثالهم، ۲۳ دستگاه مسئولند، اما برخی از آنها به وظایفشان عمل نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در عرصه خدمات و تلاش‌های عملی، شورا و شهرداری جلودار بوده و بعضاً سنگینی کار دیگر دستگاه‌ها را بر دوش می‌کشد، افزود: لازم است بخشی از اختیارات و بودجه‌های دیگر دستگاه‌های ترک فعل کننده به شهرداری انتقال داده شود تا تعادل و عدالت شهری بهتر و بیشتر رعایت و گسترش یابد.
 
هاجری عنوان کرد: حادثه تلخ و ناگوار ساختمان متروپل آبادان و قبلاً پلاسکوی تهران، زنگ خطری برای دیگر شهرها از جمله شیراز بوده تا از اینگونه اتفاقات جلوگیری کند.
 
این عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: تعارض منافع شهرداری آبادان در شراکت در ساختمان باید در دیگر شهرها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا قابل تکرار نباشد، نظارت و دقت در ساخت و ساز نباید پای شراکت، قربانی و جان انسانها به حراج گذاشته شود.
 
هاجری اضافه کرد: لازم است از افتخار آفرینی مأموران جوان و خدوم آتش نشانی شهرداری شیراز در کمک به حادثه تلخ آبادان بصورت ویژه تقدیر و تشکر کنیم لذا از شهردار شیراز درخواست دارم از نیروهای اعزامی آتش نشانی شهرداری شیراز برای کمک به مردم عزیز آبادان، تجلیل و تقدیر عملی و اثرگذار انجام شود تا مشوقی باشد برای گسترش و تعمیم خدمات رسانی.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: گستردگی و تعدد پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری، نشانه خوبی از رعایت اصولی فنی و شهرسازی نیست بنابراین باید با تخلفات بصورت کاربردی و محکم تر برخورد شود.
 
او افزود: درآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید محور و اصل تأمین هزینه قرار گیرد و منابع مالی پایدار، باید جایگزین شوند.
 
هاجری ادامه داد: اعتراض به آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری از حالت عادی خارج شده، آراء دیوان عدالت اداری به توقف و لغو احکام صادره نه تنها به کاهش تخلفات ساختمانی کمک نمی‌کند، بلکه آن را افزایش داده و می‌دهد.
 
او به پدیده سگ گردانی در بوستانها، خیابانها و خودروهای گرانقیمت در سطح شهر شیراز اشاره و عنوان کرد: این وضعیت از حالت طبیعی خارج شده و امنیت و آسایش خانواده‌ها قربانی افرادی شده که به نام آزادی، بر روح و روان مردم سوهان کشی می‌کنند.
 
هاجری افزود: علی‌رغم آنکه در بوستانها ورود سگ را ممنوع اعلام کرده‌اند اما بعضاً مشاهده می‌شود قانون گریزانِ متمایل به عصر سگی کردن شهر، قصد ندارند به آرامش و آسایش دیگران احترام بگذارند. باید کاری کرد که همه التزام عملی به قانون پیدا کنند، مانند گسترش بستن کمربند در خودروها.
 
او اضافه کرد: در صفحه حوادث رسانه‌ها هر روز از حمله سگ‌ها به خانواده‌ها در بوستانها، حمله سگ‌ها به کودکان و مادران باردار، قتل بر سر سگ گردانی، در محاصره سگ‌ها، اعتراض به سروصدای سگ‌ها در مجتمع‌های مسکونی و... میخوانیم، لذا بر همه لازم است ضمن ترحم بر حیوانات، حق و حقوق مردم را در برابر هجوم سگ‌های ولگرد در محلات خلوت، سرگردانی‌های هنجار شکنانه در شهر، فکری اساسی، کاربردی و سلامت آور جسمی و روحی و روانی کرد تا شاهد گسترش این روش و منش های سگ پسندانه نباشیم.

این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: شورا مرکز تولید فکر و ایده‌های نو، ابتکاری، محل کسب تجربیات جمعی تازه در مدیریت محلی و شهری و تقویت آن است لذا جایگاه منظم کردن تصمیمات، صدای واحد همراه با تعامل کار و اثر بخش است.
 
او تأکید کرد: شورا فضایی آمیخته با خودبینی و بدبینی برای انجام کار جمعی وجایگاه ایجاد چالش، درگیری، باج خواهی، تمامیت خواهی، زیاده خواهی و تحمیل به شهرداری و تضعیف کار جمعی و مدیریت شهری نیست.
 
هاجری اضافه کرد: متاسفانه حرمت‌ها شکسته می‌شود، تخریب و تحریف دو طرفه شورا و شهرداری دیگر جایی برای مخالفت و اعتراضات بیرونی نگذاشته و اگر اصلاح نشود، منافع شهر چوب حراج خورده، هزینه‌اش بیش از منافع خواهد بود.
 
او با بیان اینکه پشت پرده فساد قیر و خرید و فروش حواله‌های قیر در امارات و هند درد آور است، گفت: زیرا مجلس، قیر مجانی را برای طرح‌های عمرانی و راه‌های روستایی تصویب می‌کند اما به جای استفاده در جاده‌ها و طرح‌های عمرانی شهرها و راه‌های روستایی، حواله‌های قیر را در امارات و هند و دیگر کشورها دست به دست می‌کنند!
 هاجری افزود: در کلانشهر شیراز، بسیاری از طرح ها به علت نداشتن قیر، با مشکل مواجه شده، مردم شیراز با حداقل مطالبه، خواستار آسفالت کوچه پس کوچه‌های قهر و آشتی خود هستند، اما دست شهرداری به قیر نمی‌رسد.
این عضو شورای شیراز گفت: کمبود تولید قیر در ایران نداریم، دلالها نمی‌گذارند توزیع قیر عادلانه و منطقی مدیریت شود. بهتر است به مافیای قیر پایان داده شود تا مردم لایق و شایسته، افتتاح طرح‌های عمرانی را مشاهده کنند.
 


کد مطلب: 25666

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25666/آسایش-شیرازی-قربانی-سگ-گردانی-شده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir