۰
plusresetminus
استاندار فارس:

مسیر کشاورزی و تامین و مصرف مواد غذایی کشور باید تغییر پیدا کند

پژوهش های کاربردی؛ علاج مشکلات بخش کشاورزی
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
استاندار فارس در آیین تجلیل از فعالان بخش اقتصادی، علاج مشکلات بخش کشاورزی را پژوهش های کاربردی دانست و گفت: باید به پژوهش های کاربردی بها داده شود تا بتوانیم با روش های نوین از بحران های بخش کشاورزی عبور کنیم.
مسیر کشاورزی و تامین و مصرف مواد غذایی کشور باید تغییر پیدا کند
به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی اظهار داشت جامعه مدیون فعالین کشاورزی و دامداری است.
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به خشکسالی های اخیر و مقایسه روش های کشاورزی طی دهه های گذشته، بیان کرد: با سیری در تغییر الگوی کشت و وضعیت خشکسالی های موجود می توان دریافت که باید مسیرها تغییر پیدا کند.

استاندار فارس تصریح کرد: بودجه های سال آینده بخش کشاورزی در راستای اهدافی نظیر ایجاد گلخانه ها، آبخیزداری، کاهش مصرف آب، اصلاح بذر و ژنتیک گیاهان و حمایت از مراکز تحقیقاتی کشاورزی باشد تا بتوان از بحران آبی که دنیا را فراگرفته است به خوبی عبور کرد.

 ایمانیه ضمن انتقاد از شیوه پژوهش ها در مراکز آموزش کشاورزی، گفت: اساتید در مراکز علمی کشاورزی به مسائل کاربردی کمتر می‌پردازند؛ در حالیکه باید به پژوهش های کاربردی اهمیت بیشتری بدهیم.

وی با تاکید بر تغییر الگوی کشت، افزود: با استفاده از روش های نوین در بخش کشاورزی، نیاز کشور به تامین برخی از محصولات خارجی کمتر می شود بنابراین باید مسیر کشاورزی تغییر پیدا کند.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به استفاده از ماده ۵۶ بانک ها برای ایجاد تسهیلات در زمینه آبخیزداری، از نمایندگان مجلس خواست تا مسیر بودجه و قوانین و دستورالعنل های بانک ها تغییر پیدا کند.

استاندار فارس ادامه داد: وضعیت واگذاری تسهیلات بانک ها شایسته استان و کشور نیست و باید به سمت اشتغال و تولید هدایت شود و اختیار بانک ها در استان ها محدود بوده و راهی جز تغییر قوانین نیست.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۷۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما