۰
plusresetminus
رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری:

بازدید رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری از بازارچه های شهری

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۳
طی مراسمی رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری از بازارچه های در اختیار شهرداری بازدید کرد.
بازدید رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری از بازارچه های شهری
به گزارش حافظ خبر، این بازدید به همراه رییس و مدیران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری با هدف بررسی وضعیت روند عرضه محصولات در بازارچه های در اختیار شهرداری صورت گرفت. 

 مسعود زارعی در خصوص این بازدید عنوان کرد: باتوجه به ساماندهی بازارچه های سطح‌ شهر و تنوع بازارچه ها به شکل موضوعی، این ضرورت وجود داشت تا پیش از ارائه طرح مجدد در کمیسیون خدمات شهری بازدیدی میدانی از انواع بازارچه های در سطح شهر که به صورت روزانه فعالیت دارند، انجام شود. 

وی اظهار کرد: باتوجه به طرح مصوب شده در خصوص فعالیت این بازارچه های ۲۲ گانه مقرر شده است که محصولات گواهی شده مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و با نظارت و همکاری جهاد کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب ارائه شود. 

 زارعی بیان کرد : در این خصوص نیاز است تا حذف واسطه ها در راستای ارائه قیمت های حداقلی صورت بگیرد و متأسفانه این اقدام باتوجه به شروع فعالیت یکساله این بازارچه ها از سال گذشته تاکنون محقق نشده است. لذا باتوجه به اینکه اصلاحیه ها در غالب یک لایحه از سوی شهرداری ارجاع می شود، نیاز است تا بررسی هایی در این زمینه صورت بگیرد. 

وی ابراز کرد: در بازارچه های مشارکتی که شهرداری فضا را به صورت مزایده ای در اختیار بخش خصوصی قرار داده است، در بررسی از این بازارچه ها شاهد بودیم که بخش خصوصی اختیار تام دارد و نسبت به وظایف خود آگاه است و از یک انسجام و کیفیت قابل قبولی برخوردار است. 

از سوی دیگر اگر مقرر باشد شهرداری یک مطالبه گری داشته باشد باید در تعدیل قیمت ها از این ظرفیت استفاده کند که در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این موضوع با حضور نمایندگان بررسی و رسیدگی به بازارچه ها و تعیین تکلیف آنها انجام می شود. 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز این نکته را اضافه کرد: در بررسی صورت گرفته از  بخش خصوصی و رقبای مربوط به این بازارچه ها مقرر شد تا این مجموع تنوع بازاری روزانه را بویژه در موضوع میوه و تره بار داشته باشد و بلافاصله بعد از تصویب لایحه شهرداری در جهت ساماندهی بتوانیم این موضوع را در کمیسیون به شکل جدی تعیین تکلیف کنیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۷۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما