معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

تجمع و مزاحمت‌های‌ معتادان در ورودی تالار ابوریحان، از مهم‌ترین گرفتاری‌های هنرمندان و فرهنگ‌وران شیرازی

1 تير 1401 ساعت 15:52

گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده

مجموعه‌ای که در دوران نه‌چندان دور، مهم‌ترین مرکز اجرای نمایش‌های فاخر در شهر شیراز بود، اکنون به ساختمانی کم‌رونق و کم رفت و آمد برای دوست‌داران هنرهای نمایش تبدیل شده است.


به گزارش حافظ خبر؛ چند سالی است که به هر چرایی، پیرامون مجموعه فرهنگی و هنری ابوریحان بیرونی شیرازی، جایی برای خرید و فروش، استعمال و گرد آمدن معتادان و بزهکاران شده است؛ به گونه‌ای که رفت و آمد هنرمندان و فرهنگ‌وران به‌ویژه هنرمندان هنرهای نمایشی را با گرفتاری‌هایی همچون مزاحمت‌های آنان، روبرو کرده است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشستی با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برای برون‌رفت از این نابسامانی و گرفتاری، گام برداشت؛ هرچند برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه، در این نشست حضور نیافتند، نشست با حضور دکتر یوسف قربانی، رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزار شد.
سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست گفت: حضور معتادان متجاهر و دست‌فروشان غیرمجاز پیرامون تالار ابوریحان، این مجموعه فرهنگی و هنری را با گرفتاری‌های بسیاری روبرو کرده است.
وی وجود معتادان و مزاحمین خیابانی در پیرامون این تالار را زمینه‌ساز کاهش پویایی این مرکز در ارائه‌ی خدمت به هنرمندان، به ویژه بانوان دانست و افزود: مجموعه‌ای که در دوران نه‌چندان دور، مهم‌ترین مرکز اجرای نمایش‌های فاخر در شهر شیراز بود، اکنون به ساختمانی کم‌رونق و کم رفت و آمد برای دوست‌داران هنرهای نمایش تبدیل شده است.
موسوی‌نژادیان خواستار سامان‌دهی زودتر پیرامون تالار ابوریحان شد و با اشاره به کمبود تماشاخانه برای تمرین و اجرای هنرهای نمایشی، ادامه داد: نیاز است تا با همراهی و همکاری فرمانداری و شهرداری شیراز و فرماندهی انتظامی استان، بستری امن و آرام را برای بهره‌برداری هنرمندان، فرهنگ‌وران، هنردوستان و مردم فراهم کرد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ایستایی دو ساله هنرهای نمایشی پس از همه‌گیری بیماری کرونا بیان داشت: اکنون که شرایط برای فعالیت دوباره هنرمندان فراهم شده است، همه دستگاه‌های تأثیرگذار در این حوزه باید با همکاری یکدیگر برای برون‌رفت از این گرفتاری اجتماعی و بسترسازی در راستای پویایی دگرباره برای هنرمندان تلاش کنند.
دکتر یوسف قربانی، رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز نیز در این نشست با تأکید بر نیاز حل فوری این مشکل، گفت: جامعه هنری، قشر فرهیخته‌ای هستند که باید شرایط رفت و آمد آن‌ها به مراکز فرهنگی و هنری همراه با احترام و امنیت باشد.
قربانی افزود: شرح موضوع به صورت کامل باید از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به فرمانداری منعکس تا در کمیته امنیتی مطرح و اقدامات لازم به نهادهای مربوطه تکلیف شود.
رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز افزود: در گام بعدی جلسه‌ای در فرمانداری با حضور معاون دادستان تشکیل و با نظارت و دستور ایشان برخورد لازم با متخلفان صورت خواهد گرفت.


کد مطلب: 25732

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25732/تجمع-مزاحمت-های-معتادان-ورودی-تالار-ابوریحان-مهم-ترین-گرفتاری-های-هنرمندان-فرهنگ-وران-شیرازی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir