مدیرکل اموزش و پرورش فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش فارس در راه اندازی هنرستان های دانش بنیان پایلوت کشوری شد

2 تير 1401 ساعت 17:45

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: خوشبختانه فارس برای راه اندازی هنرستانهای دانش بنیان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است که این می تواند در توسعه و هدایت متوازن تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد.


به گزارش حافظ خبر، محمد خلیل عسکری در یکصدو چهل و نهمین جلسه شورای اموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در استان فارس 61 هزار و دویست و چهل و دو نیروی انسانی وجود دارد و این استان  با 59 منطقه آموزشی بزرگترین آموزش و پرورش کشور از حیث تعداد مناطق آموزشی می باشد.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس افزود: در فارس تعداد نهصد و چهل و یک هزار و دویست و چهار دانش آموز در چهل و سه هزار  و نهصد و شصت کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: در این استان  پنج هزار و هشتصد و شصت و یک مدرسه عادی داریم که از اینها هزار و نهصد و سی و چهار مدرسه عادی دولتی مختلط هستند که عمده این مدارس در دوره ابتدایی می باشد  باتوجه به اینکه دانش آموزان دختر در دوره ابتدایی به بلوغ می رسند این اختلاط مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.
عسکری گفت: از کل نه هزار و دویست و سی و شش مدرسه استان 3 هزار و صد و هفتاد و نه مدرسه مختلط داریم که در کنار اینها تعداد صد و چهل و دو مدرسه شبانه روزی در استان وجود دارد که 21 مدرسه شبانه روزی در حوزه عشایری دایر هستند.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس عنوان کرد: در فارس هنرستان شبانه روزی عشایری نداریم که ضرورت دارد یک هنرستان شبانه روزی پسرانه و یک هنرستان شبانه روزی دخترانه راه اندازی شود و میانگین تراکم دانش اموزی استان 23 و چهار دهم است و این رقم در شیراز با توجه به اینکه 30 درصد دانش اموزان استان در این شهر تحصیل می کنند بسیار بیشتر است.
وی گفت: در شهر  شیراز سیصد و نوزده هزار و سیصد و پنجاه و پنج دانش اموز مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: از کلان مساله های آموزش و پرورش فارس در سال پیش رو بحث نیروی انسانی است که مجموع جذب ما در سال اینده 5 هزار و سیصد و هفتاد و نه نفر خواهد بود که پیش بینی بازنشستگی در مهرماه سال اینده 5 هزار و نهصد و شصت و شش نفر می باشد.
عسکری تصریح کرد: ما اگر تنها جذب و بازنشتسه های سال پیش رو را در نظر بگیریم پانصد و هشتاد و هفت نیرو کمبود داریم و در مجموع در استان یازه هزار و چهارصد و هفتاد و هفت نیرو کمبود داریم که برای جبران از یکهزار و پانصد و هشتاد و هشت نیروی بازنشسته استفاده خواهیم کرد و همچنین از ظرفیت هزار و چهارصدو یک عوامل اجرایی یعنی مدیران و معاونین استفاده می کنیم.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: با این وجود برای سال اینده هشت هزار و دویست و چهل و هشت نیرو کمبود داریم که نیاز هست بسته های حمایتی ویزه ای برای استان فارس در نظر گرفته شود.
عسکری گفت: خوشبختانه فارس برای راه اندازی هنرستانهای دانش بنیان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است که این می تواند در توسعه و هدایت متوازن تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد.
وی گفت: در فارس یازده مرکز آموزشی و رفاهی وجود دارد و همچنین 6 درمانگاه فرهنگیان و 35 خانه معلم وجود دارد که بعضی از اینها مثل مرکز آموزشی رفاهی اقلید نیاز به حمایت دارد و مرکز اموزشی رفاهی شماره 2 فرهنگیان فارس در فرهنگ شهر شیراز، جهرم و فسا و ساختمان درمانگاه داراب نیز نیاز به منابع مالی برای افتتاح دارد و استان فارس قطب درمانی کشور است که مراجعات زیادی از سراسر کشور به درمانگاه های این استان مراجعه می کنند که نیاز به تقویت و تجهیز ساختمان همراه بیمار داریم.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: یک پروژه چهارصد و هشتاد و شش واحدی مسکن نیز از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان در حال ساخت است که متاسفانه کمک کاری های در این زمینه شده است که نیازمند تاکید و پی گیری از سوی وزارت است.

عسکری افزود: استان فارس را به عنوان یک ظرفیت گردشگری میدانیم و خوشبختانه امسال دومین استان به لحاظ پذیرش گردشگران نوروزی بودیم که از این حیث نیازمند یک اردوگاه ملی هستیم و یکی از هشت دهکده ورزشی کشور به فارس اختصاص داده شده است که این یک فرصت خوب برای استان است.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: در سالهای گذشته، استان فارس پذیرای مسابقات ورزشی بین المللی بود که این مسابقات در مجموعه ورزشی بعثت برگزار شد که اگر این مجموعه ورزشی تکمیل و بهسازی شود قطعا در اینده نیز می تواند میزبان و پذیرای بسیاری از مسابقات باشد.

وی گفت: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت نیز پروژه های نیمه تمامی دارد که خوشبختانه امروز 42 پروژه ورزشی در استان افتتاح شد.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس اظهار کرد: تعدادی تفاهم نامه با دستگاه های مختلف اجرایی در حال انعقاد است که اولین تفاهم ما با شهرداری بوده است که مطالبات 94 میلیاردی از شهرداری نیز وجود دارد.
وی گفت: امروز کلنگ دانشگاه فرهنگیان استان نیز به زمین زده خواهد شد که این یک فرصت بزرگ برای آموزش و پرورش استان است.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: 21 هزار فرهنگی سراسر فارس در مسابقات ورزشی فرهنگیان استان شرکت کردند که هفته گذشته یکهزار و هشتصد نفر به مرحله استانی صعود کردند که این مسابقات با یک پیوست فرهنگی انجام شد.
وی گفت: مسابقاتی نیز برای دانش اموزان و اولیا دانش اموزان نیز برگزار خواهیم کرد .
مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: خوشبختانه  دستور حضور اموزش و پرورش فارس در هیات پژوهش استانداری استان نیز توسط استاندار نیز صادر شده است.


کد مطلب: 25741

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25741/آموزش-پرورش-فارس-راه-اندازی-هنرستان-های-دانش-بنیان-پایلوت-کشوری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir