بانک مهر ایران:

آغاز نخستین جشنواره ملی قرض‌الحسنه

6 تير 1401 ساعت 7:40

دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی هنری قرض‌الحسنه با حضور سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افتتاح شد.


به گزارش حافظ خبر، سید سعید شمسی نژاد در مراسم افتتاحیه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فرهنگی - هنری قرض‌الحسنه اظهار کرد: دو بانک قرض‌الحسنه در کشور وجود دارد که ۲۰ میلیون نفر به آن مراجعه می‌کنند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه با ۱۲ تا ۱۳ میلیون مشتری هر روز با استقبال بیشتری از سوی مراجعه‌کنندگان مواجه می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد این بانک در سال گذشته گفت: سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات خرد پرداخت شد و این شاخص در سه‌ماهه نخست امسال ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۱۷۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: دو اقدام بزرگ به‌تازگی توسط بانک انجام شده که نخست افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه از ۴۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان است.
شمسی نژاد ادامه داد: دومین اقدام مهم ورود بانک‌های قرض‌الحسنه به بازار بین بانکی است و در نظر داریم به ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر سرویس دهیم.
وی در خصوص عملکرد بانک در ماه‌های گذشته گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نه‌تنها زیان انباشته ندارد، بلکه مازاد منابع دارد و تنها ۰.۵ درصد معوقه بانکی دارد.
مدیرعامل قرض‌الحسنه بانک مهر ایران با اشاره به اینکه این بانک‌ به‌خوبی بین افراد جامعه شناخته شده نیست، افزود: باید فرهنگ قرض‌الحسنه بین آحاد جامعه به‌خصوص دانش‌آموزان اشاعه یابد و برای این منظور دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فرهنگی - هنری قرض‌الحسنه از امروز شروع به کار کرد.
شمسی نژاد اضافه کرد: این جشنواره تا ۲۲ آذرماه امسال در سه بخش کارگروه رسانه، فرهنگ و هنر و بخش ویژه کار خود را شروع می‌کند و برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در حوزه شعر، داستان‌نویسی، رسانه و موارد دیگر آثار خود را ارائه کنند.
وی گفت: در این جشنواره پیش‌بینی شده جایگاه قرض‌الحسنه تقویت و گفتمان قرض‌الحسنه توسعه یابد.
در ادامه این مراسم «ابوالفضل همراه» بازیگر تئاتر گفت: فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و این موضوع همواره توسط بزرگان توصیه شده است.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر نظام بانکی در کشور از بانکداری اسلامی فاصله گرفته است و اقدام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه کار پسندیده‌ای است و گام مؤثری برای استفاده از بستر فرهنگ و هنر در ترویج قرض‌الحسنه است.
«محمود اکرامی فر» دیگر مهمان این مراسم با بیان اینکه قرض‌الحسنه بعد فرهنگی و هنری دارد، گفت: حس مفید بودن نیاز هر انسانی است و قرض‌الحسنه این حس را در افراد ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: برای گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه باید از پتانسیل شعر و رسانه استفاده کنیم و به اعتقاد بنده باید به بعد اجتماعی و فرهنگی قرض‌الحسنه در کشور بپردازیم.
«رحیم مخدومی» هنرمند و نویسنده نیز در این جلسه با بیان اینکه قرض‌الحسنه اتفاق خوبی است، افزود: باید از ظرفیت هنر و هنرمند برای اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه استفاده کنیم زیرا در این سال‌ها همواره از هنرمندان برای تشویق به مصرف بیش از حد و یا کسب سود بیشتر استفاده می‌شده است.
وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اقدام خوبی که برای اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه انجام داده در نظر دارد از هنر و هنرمند در جهت هدایت مردم به قرض‌الحسنه و سبک زندگی سالم بهره‌ ببرد.
 


کد مطلب: 25765

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25765/آغاز-نخستین-جشنواره-ملی-قرض-الحسنه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir