۰
plusresetminus

آسیب‌های اجتماعی، اواقات فراغت و جشن غدیر در دستور کار شورای فرهنگ عمومی مرودشت

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷
امام جمعه مرودشت در ادامه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان خواستار بهره‌گیری درست از ظرفیت پارک‌ها، سالن‌های فرهنگی، ورزشی و… با همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون شد.
دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت/ عکس: رضا قربانی
دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت/ عکس: رضا قربانی
به گزارش حافظ خبر؛ دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشتبه ریاست حجت‌الاسلام مهدی آقایی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهر در  سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام مهدی آقائی در این نشست به آسیب‌های اجتماعی شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: مردم شهرستان مرودشت از سطح فرهنگ بالایی برخوردارند و چنانچه مسئولان فرهنگی شهرستان تصمیمی برای تغییر برخی سنت‌ها داشته باشند، به سادگی پذیرا خواهند بود.
آقائی با نگاه به برخی رخدادهای تلخ و ناخوشایند گذشته، ادامه داد: ذائقه مردم بابت برخی اتفاقات گذشته هنوز تلخ است و باید آسیب‌شناسی در این زمینه صورت بگیرد؛ تا به دنبال راهکارهای مناسب برای جلوگیری از رخدادهای همانند آن بود.
وی شرایط کرونایی را زمینه‌ای برای افزایش آسیب‌های برآمده از فضای مجازی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه هیچ بودجه ثابت فرهنگی در اختیار شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیست، باید با درایت نماینده مجلس و فرماندار بتوانیم ردیف بودجه‌ای از صنایع تولیدی و مولد برای رویدادهای فرهنگی وابسته به شورای فرهنگ عمومی شهرستان در نظر بگیریم.
امام جمعه مرودشت در ادامه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان خواستار بهره‌گیری درست از ظرفیت پارک‌ها، سالن‌های فرهنگی، ورزشی و… با همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: با آغاز همه‌گیری بیماری کرونا، در راستای پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آیین‌های ترحیم و رویدادهای فرهنگی در فضای باز برگزار می‌شد که امروز با فروکش کردن بیماری کرونا، این موضوع به یک بدعت تبدیل شده است و مساجد و حسینیه‌ها به دست فراموشی سپرده شده‌اند. با توجه به اینکه شدت کرونا کاهش یافته است بار دیگر ما خواستار آن هستیم تا آیین‌های ترحیم در مساجد و حسینیه‌ها با پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.
آقائی عید غدیر را از جشن‌های بزرگ مسلمانان خواند و افزود: برای زنده نگه داشتن غدیر باید با یاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی پای کار باشند.
اسماعیل خوشبخت، فرماندار جدید شهرستان مرودشت هم در این نشست گفت: ورود به عرصه فرهنگ در جامعه باید عمومی باشد؛ پس به عنوان تصمیم‌گیرندگان فرهنگ عمومی شهرستان بایستی همه جوانب را بررسی و بصورت کلی خط و مش آن را ترسیم کنیم.
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه، افزود: فرهنگ زمان نمی‌شناسند و چنانچه کسی اقدام به کار فرهنگی کند دنبال زودبازدهی آن نباشد زیرا ممکن است چندین سال طول بکشد تا نتیجه آن در جامعه اثر کند.
خوشبخت ادامه داد: حوزه صنعت و معدن و امور مالیاتی باید صنایعی که سودده بوده‌اند را شناسایی و درصدی را برای حوزه فرهنگ مشخص کنند تا در زمینه کمک به رویدادهای فرهنگی هزینه شود.
فرماندار ویژه شهرستان در ادامه خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان با هم‌افزایی و بهره‌گیری از توانمندی یکدیگر برای پر کردن اوقات فراغت جوانان برای برگزاری کلاس‌های راهبردی و به‌روز در سطح شهرستان شد.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی مرودشت از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا در برپایی جشن بزرگ غدیر، هم‌یاری و همکاری داشته باشند.
کد مطلب : ۲۵۷۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما