معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

دعوت از ایرلاین‌های تاجیکستان برای استقرار در شهر شیراز

7 تير 1401 ساعت 10:02

گزارشگر : منیره خسروبیگ

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در جلسه کارگروه توسعه صادرات اظهار کرد: فصل جدیدی در بحث ارتباط جمهوری اسلامی با آسیای میانه شکل گرفته که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.  


به گزارش حافظ خبر، وی ادامه داد: در هفته های گذشته کشور تاجیکستان و قزاقستان در این حوزه ورود کردند که این اقدامات نویدبخش یک فصل مشترک شیرین برای هر دو ملت است.

فرخ زاده با بیان اینکه استان فارس چهارمین استان بزرگ کشور محسوب می‌شود و از لحاظ وسعت از ۳۰ کشور اروپایی بزرگتر است خاطرنشان کرد: شهر شیراز از اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و همچنین بزرگان بسیاری برخوردار است.  

معاون استاندار فارس با اشاره به تسهیل در بحث ویزا و صدور ویزا گفت: باید اقدامات لازم برای برداشتن ویزا بین دو کشور و تسهیل رفت و آمدها انجام شود.  

وی با اعتقاد به اینکه شهر شیراز و پایتخت تاجیکستان خواهرخوانده هستند، گفت: امیدوارم این روند رو به رشد باشد و ما همچنان آمادگی داریم برای عمق بخشیدن روابط بین دو ملت تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: از ایرلاین‌های تاجیکستان برای استقرار در شهر شیراز دعوت می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت پروازهای این کشور بتوانیم خدمات ارائه دهیم.

فرخ زاده با بیان اینکه سه سال درآمد گردشگری غذا در استانبول معادل یک سال درآمد نفتی ایران است، گفت: کشورهایی که امروز در اقتصاد گردشگری موفق عمل می‌کنند، بحث رویدادها را به صورت جدی پیگیری می‌کنند.

وی گفت: کشورهای تاجیکستان و ایران در بحث ساخت تأسیسات اقامتی و هتل می‌توانند به صورت مشترک‌ با یکدیگر همکاری کنند.

فرخ زاده بیان کرد: در حوزه گردشگری علمی مبادلات متعددی را با کشورهای مختلف داریم و این آمادگی وجود دارد که دانشجویان تاجیک را در دانشگاه های استان فارس پذیرش کرده و بهترین نوع آموزش را با بالاترین استانداردهای جهانی به آنها منتقل کنیم.

وی گفت: در شهر شیراز از مرکز استنادی علوم جهان اسلام برخوردار هستیم که رنکینگ مقالات جهانی را تعیین می‌کند. لذا ارتباط دو سویه در بحث پژوهشی نیز میسر است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه موضوع آژانس‌های گردشگری یکی از مباحث مهم ما به شمار می‌رود، گفت: آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه بین آژانس‌های گردشگری و بسته‌های توریستی فی مابین را داریم.

وی با اشاره به آمادگی برای سرمایه‌گذاری مشترک در عرصه‌های مختلف گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به سه قسمت صنعتی، دانشگاهی و سلامت تقسیم می‌شود که دو کشور می‌توانند در این منطقه مشارکت کنند.


کد مطلب: 25779

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25779/دعوت-ایرلاین-های-تاجیکستان-استقرار-شهر-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir