۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

فیلم‌ساز و هنرمند باید از نقد استقبال کند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از هنرمندان و فرهنگ‌وران خواست تا ایده‌های خود را در سامانه فرهنگ فارس به نشانی https://farhangi-fars.com بارگذاری کنند تا زمینه پشتیبانی‌های مادی و معنوی از آن‌ها فراهم شود.
نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با هنرمندان سینمایی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با هنرمندان سینمایی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی و روح‌الله رنجبری، مدیرگروه سینمایی این اداره کل، در نشست «پسین‌گاهی» که در حاشیه هفته فیلم و عکس فارس برگزار گردید با هنرمندان سینمایی، مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، شرکت‌ها و مؤسسه‌های فیلم‌سازی استان فارس و سینماداران، در گفتگویی دوسویه، به آسیب‌شناسی و بررسی راهکارهای پیشرفت سینمای فارس پرداخت.
حمیدرضا قانعی با اشاره به دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد سینما و سینماگران که امروز کلید دست شماست، من شأن سینما را این می‌دانم، من می‌گویم امروز کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست شماست. شما می‌توانید این نسل را یک نسل پیش‌رونده، امیدوار، پرشوق، معتقد به خود و معتقد به ارزش‌های اسلامی و ملی خود باربیاورید و همین طور می‌توانید این نسل را شرمنده، پشیمان و زیر سوال برنده افتخار انقلاب و دفاع مقدس بار بیاورید، ابراز امیدواری کرد با سیاست‌های جدیدی  که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دستورکار قرار دارد، بتوانند به پویایی همراه با امیدآفرینی و شادابی سینمای فارس فراهم کمک کند و گفت: اگر هنرمندان، حال و روز  خوبی نداشته باشند، آثار خلق شده آن‌ها  نیز خوب نخواهد شد؛ چرا  که برآیند احوال خوب در آفرینش‌های هنری، خود را نشان خواهد داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن سینمای جوانان را یکی از نهادهای متولی و مؤثر  فیلم‌سازی کشور خواند و درخواست کرد فیلم‌سازان ارتباط بیشتری با این انجمن داشته باشند و مسائل صنفی خود را پیگیری کنند تا به نتایج بهتری برسد.
حمیدرضا قانعی از افتتاح سامانه اطلاعات فردی هنرمندان ذیل تدوین سند زیست بوم هنری رسانه‌ای استان فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این سامانه  خدمات‌دهی به هنرمندان ساده‌تر، سهل‌تر و با دقت بیشتری صورت گیرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس از فعالان فیلم و سینمای استان درخواست کرد تا برای راه‌اندازی انجمن‌های صنفی حوزه تخصصی خود همکاری داشته باشند و ادامه داد: فیلم‌ساز و هنرمند باید از نقد استقبال کند؛ چرا که نقد، می‌تواند زمینه شناخت بهتر، بالندگی، شکوفایی و پیشرفت را برای‌شان فراهم کند.
وی از هنرمندان و فرهنگ‌وران خواست تا ایده‌های خود را در سامانه فرهنگ فارس به نشانی https://farhangi-fars.com بارگذاری کنند تا زمینه پشتیبانی‌های مادی و معنوی از آن‌ها فراهم شود.
سید رسول موسوی‌نژادیان نیز در این نشست گفت: اگر زنجیره ساخت فیلم، از آموزشگاه تا شرکت‌های فیلم‌سازی و پس از آن سینماداران بهم پیوند بخورند، می‌توان سینمایی توانمند، پویا و فعال را شاهد بود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خواستار راه‌اندازی انجمن‌های صنفی برای پیگیری خواسته‌های صنفی حوزه های مختلف سینمایی شد.
روح‌الله رنجبری هم با تسلیت درگذشت زنده‌یاد وحید اسلامی، کارگردان، منتقد و روزنامه‌نگار مرودشتی از پذیرفته شدن فیلم مورچه‌ها، ساخته علیرضا میرزایی، فیلم مهاجران، ساخته مسعود احمدی، فیلم رامخانه، ساخته احسان شادمانی و فیلم آفتاب گرگ و میش، ساخته محسن دانشور در جشنواره‌های برجسته کشوری و جهانی ابراز خرسندی کرد و گفت: سینماگران فارس، با دست خالی توانسته‌اند در بسیاری از جشنواره‌های کشوری و جهانی، بدرخشند. این نشان از توانمندی بسیار آن‌ها در آفرینش‌های هنری‌شان دارد که اگر از آن‌ها پشتیبانی شود، بی‌درنگ بیش از این درخشش آن‌ها را خواهیم دید.
مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صدور مجوز ساخت برای نزدیک به 100 فیلم در سال را نمودی از پویایی سینمای فارس دانست.
گفتنی است رویدادهای هفته فیلم و عکس در فارس با گشایش نمایشگاه عکس، بخش نخست نشست کارگاه مقدماتی مهارت‌های نگارش نقد و یادداشت سینمایی با تدریس بیژن کیا به کوشش انجمن سینمای جوان فارس آغاز شده بود. در ادامه رویدادهای این هفته بخش دوم نشست کارگاه مقدماتی مهارت‌های نگارش نقد و یادداشت سینمایی با تدریس بیژن کیا، روز سه‌شنبه، 14 تیرماه جاری ساعت 18 و کارگاه آموزشی عکاسی و هنر مفهومی، مرزها و ترکیب‌ها با تدریس محمدحسین نیکوپور دیلمی، روز چهارشنبه 15 تیرماه جاری ساعت 17 در سالن مهر تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد. همچنین نشست‌های پاتوق نقد فیلم کوتاه شیراز نیز در این هفته ساعت 16 با نقد فیلم‌های خش (15 دقیقه) و C19 (3 دقیقه)، ساخته حسن دهقانیان، وداع (2 دقیقه)، ساخته محمد ناصری‌راد و مرگ یک زندگی (9 دقیقه) ساخته بهنام مسأله از فیلم‌سازان شیرازی، روز سه‌شنبه 14 تیرماه و نقد فیلم‌های ماسک، ساخته نوا رضوانی، کپسول، ساخته امیر پذیرفته و گناه، ساخته ابوالفضل عزیزی و همچنین پویانمایی کوتاه پیش از بهشت، ساخته احمد حیدریان، منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران، روز چهارشنبه 15 تیرماه جاری در سینمافرهنگ سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز برگزار خواهد شد.
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۵۸۲۲
برچسب ها :
شهرحافظ حافظ خبر حافظ نیوز حافظ‌خبر فرهنگی فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان هنرمند هنر فیلم سینمایی فیلم فجر جشنواره فیلم فجر فیلم فیلم‌نامه‌نویسی فیلم کوتاه فیلم‌ساز فیلمنامه سینما سینمای جهان سینماگران سینمایی سازمان سینمايی قانعی حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سید رسول موسوی‌نژادیان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روح الله رنجبری روح‌الله رنجبری مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی سینماداران آسیب‌شناسی پیشرفت توسعه و پیشرفت بستر سازی امیدآفرینی امید آفرینی پویایی شادابی آفرینش زیست بوم اصحاب رسانه فعالان رسانه ای رسانه ها رسانه شناسایی رونمایی سامانه داده اطلاعات سامانه زیست‌بوم فرهنگی رسانه‌ای استان فارس نقد آیت الله خامنه ای امام خامنه ای آیت الله سید علی خامنه ای بالندگی شکوفایی نوآوری و شکوفایی توانمندسازی وحید اسلامی کارگردان کارگردانی کارگردان و نویسنده سینما کارگردان سینما و تلوزیون منتقد روزنامه‌نگاری مرودشت فیلم مورچه‌ها علیرضا میرزایی محسن دانشور محسن دانشور بیری فیلم مهاجران مسعود احمدی فیلم رامخانه احسان شادمانی فیلم آفتاب گرگ و میش نگارش یادداشت بیژن کیا آموزش آموزشی عکاسی هنر مفهومی محمدحسین نیکوپور دیلمی تالار حافظ نشست‌های پاتوق نقد فیلم کوتاه شیراز فیلم کوتاه خش حسن دهقانیان فیلم کوتاه C19 فیلم کوتاه وداع محمد ناصری‌راد فیلم مرگ یک زندگی بهنام مسأله فیلم ماسک نوا رضوانی فیلم کپسول امیر پذیرفته فیلم گناه ابوالفضل عزیزی پویانمایی کوتاه پیش از بهشت احمد حیدریان سینما فرهنگ سازمان اسناد و کتابخانه های ملی شیراز سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما