دانشگاه علمی کاربردی:

آغاز ثبت نام دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای در مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس 

15 تير 1401 ساعت 10:23

گزارشگر : منیره خسروبیگ

ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.


به گزارش حافظ خبر، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس با اعلام این خبر افزود: ثبت نام ورودی مهرماه 1401 از 14 تیرماه آغاز و تا21 تیرماه ادامه دارد.
 حبیب دانش منش با بیان اینکه 21 مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان فارس در این پذیرش در233 کد رشته محل کاردانی پذیرش خواهند داشت گفت : از این 233 کد رشته محل، تعداد 89 کد رشته محل با ظرفیت پذیرش 5720در گروه صنعت، تعداد19 کد رشته محل با ظرفیت پذیرش 1240 در گروه کشاورزی، تعداد92 کد رشته محل با ظرفیت پذیرش  6380 در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و تعداد33 کد رشته محل با ظرفیت پذیرش2355 مربوط به گروه فرهنگ و هنر می باشد. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی شهریه پایین این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ ها بوده و همچنین وام شهریه به مبلغ 1 میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای هر ترم  اختصاص یافته که می تواند تمامی مبلغ شهریه را پوشش دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد سرفصل های آموزشی ارائه شده در این دانشگاه به صورت عملی بوده که در کارگاه‌ها و سایر محیط ‌‌های کاری ارائه می شود.
دانش منش با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی از سوی این دانشگاه در راستای رفع نیاز های شغلی جامعه که یکی از محاسن ویژه این دانشگاه نسبت به سایر موسسات آموزش عالی محسوب می‌شود افزود: آموزش های علمی کاربردی به نحوی است که دانشجویان ضمن آموزش درجوار محیط کار بتوانند دانش و مهارت تخصصی لازم را کسب نمایند. 
وی اضافه کرد : در این راستا دانشگاه بر اساس اهداف مندرج در اساسنامه خود تلاش نموده که ضمن ایجاد شرایط آموزش مهارتی شغل محور،کارآفرین و مورد نیازجامعه، با ایجاد مراکزنوآوری درجوارمراکزآموزشی درجهت کمک به کارآفرینی واشتغال دانش آموختگان نیز کمک نماید. 
 دانش منش تصریح کرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی از لحاظ ساختاری به دانشگاه‌ های نسل سوم نزدیک‌تر بوده و در اشتغال و کارآفرینی جامعه نقش تعیین کننده ای دارد.
 این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت های پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار داشت: در این خصوص 1 مجتمع کار آفرینی و نوآوری در واحد استانی فارس ،9 مرکز نوآوری  و 19  هسته نوآور در مراکزآموزش علمی کاربردی استان فعال می باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس در ادامه  با بیان اینکه در این پذیرش، با احصاء ظرفیت‌های استان و نیاز بازار کار رشته‌های متنوعی به مجموعه رشته‌های کاردانی مراکز آموزش علمی کاربردی استان اضافه شده است، گفت : کاردانی حرفه‌ای حقوق خدمات مالی، کاردانی حرفه‌ای حقوق کارگزاری خدمات عمومی، کاردانی فنی تجهیزات شبکه، کاردانی فنی تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ، کاردانی فنی تولید محتوای دیجیتالی، کاردانی فنی تولید واقعیت مجازی، کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی،  کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه بسکتبال، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه پرورش اندام ،کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه دو و میدانی، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه سنگ نوردی و صعودهای ورزشی، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه فوتبال، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه کشتی، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی - مربیگری پایه والیبال، کاردانی حرفه‌ای مدیریت - بهره‌وری واحدهای صنفی ،کاردانی فنی باغبانی - تولید و فراوری زعفران، کاردانی فنی دامپروری - پرورش زنبور عسل، کاردانی فنی صنایع چوب - تولید مبلمان، کاردانی فنی توسعه‌دهنده   (Back End)وکاردانی حرفه ای پیرایش مردانه از جمله رشته های هستند که در مقطع کاردانی برای اولین بار در سطح استان ارائه شده اند.
وی اظهار داشت:‌ متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت درنظرگرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی : sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در پذیرش دوره مذکور اقدام کنند. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس اضافه کرد متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس به نشانی : fa.uast.ac.ir مراجعه و یا با مرکز مشاوره تحصیلی دانشگاه به شماره 09962170810 تماس حاصل نمایند.


کد مطلب: 25827

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25827/آغاز-ثبت-نام-دوره-های-کاردانی-فنی-حرفه-مراکز-آموزش-علمی-کاربردی-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir