فرمانده لشکر ۱۹ فجر:

شبیه سازی عملیات قدس ۳ در لشکر ۱۹ فجر

20 تير 1401 ساعت 13:35

گزارشگر : منیره خسروبیگ

سرهنگ پاسدار قنبری گفت: در این عملیات برخی از رزمندگان با لب تشنه به شهادت رسیدند که یکی از این شهدای شاخص شهید مهدی نظیری بوده است.


به گزارش حافظ خبر، فرمانده لشکر ۱۹ فجر با بیان اینکه  عملیات غرورآفرین قدس ۳ در تیرماه ۱۳۶۴ با حضور رزمندگان لشکر ۱۹ فجر انجام شد، گفت: شبیه سازی این رزمایش با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قدس ۳ با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولین کشوری و استانی به میزبانی لشکر ۱۹ فجر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای این عملیات در گرمای ۵۰ درجه تابستان بود، خاطرنشان کرد: عملیات قدس ۳ یکی از عملیات های بسیار مهم دوران دفاع مقدس بوده که در منطقه عمومی دهلران طیب در غرب رودخانه میمه انجام شد.
سرهنگ پاسدار ظهراب قنبری با بیان اينکه لحظه شهادت مظلومانه شهید نظیری در این شبیه سازی بازآفرینی می شود، گفت: در این عملیات برخی از رزمندگان با لب تشنه به شهادت رسیدند که یکی از این شهدای شاخص شهید مهدی نظیری بوده است.
فرمانده لشکر ۱۹ فجر افزود: رزمندگان لشکر ۱۹ فجر در عملیات قدس ۳ پس از انهدام تیپ ۸۰۵ پیاده ارتش بعث و هلاکت ۱۴۷۰ نفر و همچنین اسارت ۷۵ نفر از نیروهای دشمن توانستند ضربه جبران ناپذیری به دشمن بعثی وارد نمایند.


کد مطلب: 25850

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25850/شبیه-سازی-عملیات-قدس-۳-لشکر-۱۹-فجر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir