۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

۲۲۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۳
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، بیست و چهارم تیر ۱۴۰۱، اعلام کرد.
۲۲۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند
به گزارش حافظ خبر، به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۴۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۳۲ هزار و ۳۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۹ هزار و ۳۷۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۹۴ هزار و ۳۰۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۲ هزار و ۹۲۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۴۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۲۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۷ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۲ هزار و ۴۹۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۹۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۶۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۹ هزار و ۸۱۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۱۲۳ دُز نوبت سوم و ۲۳ هزار و ۲۹۶ دُز یادآور واکسن بوده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۸۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما