۰
plusresetminus
بازگشت پیکر سردار بی‌سر مدافع حرم به وطن

بازگشت به وطن پس از هشت سال

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
پس از گذشت ۸ سال خبر بازگشت پیکر شهید عبدالله اسکندری، سردار بی‌سر مدافع حرم به وطن به خانواده ایشان داده شد.
بازگشت به وطن پس از هشت سال
به گزارش حافظ خبر،  در اوج و بحبوحه‌های حضور داعش که دنیا را با وحشت خود عجین کرده بود، مردترین مردان این روزگار با دلیری‌ هرچه تمام‌تر از جان و مال خود گذشته و به جنگ و نبرد با آنان پرداختند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم اسلام شد.
در خردادماه سال ۹۳ فیلم و خبری در رسانه‌های دنیا از سوی وحشی‌ترین و شقی‌ترین تروریست‌هایی که بشریت به خود دیده بود، منتشر شد و آن بازی کردن گروهک تروریستی داعش با سر جداشده از یکی از شهدای مدافع حرم. بعد از جست‌وجو مشخص شد که این سر متعلق به پیکر شهید سردار عبدالله اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم استان فارس است که داغی بزرگ در دل خانواده و تمام دوستداران راه حق و حقیقت نشاند.
از آن سال تاکنون اقدامات متعددی برای بزرگداشت این شهید بزرگوار که به سردار بی‌سر مدافع حرم شهرت یافته است، انجام شد. از آنجا که پیکر این شهید بزرگوار به وطن بازنگشت و خانواده شهید این بزرگوار شرط داعش را نپذیرفتند که به جای تحویل پیکر شهید عزیزشان، ۳ اسیر داعشی را آزاد کنند، در سال ۹۶ پویشی برای احداث مقبره و یادمانی برای شهید اسکندری در گلزار شهدای شیراز و در جوار آرامگاه شهید دوران راه‌اندازی شد و در نهایت در بهمن همان سال این مقبره با حضور سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد. و اما امروز خبر خوش بازگشت پیکر مطهری سردار بی‌سر مدافع حرم به گوش رسید. سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده قرارگاه امام علی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، ۹ مردادماه به سراغ خانواده این شهید بزرگوار رفته و خبر خوش بازگشت پیکر این شهید را به خانواده ایشان اعلام کردند.
هویت شهید اسکندری ثابت شد
سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده قرارگاه امام علی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: بحمد الهی و با فضل خدا توانستیم پیکر این شهید بزرگوار را به وطن بازگردانیم و امروز خبر بازگشت پیکر ایشان را به خانواده‌شان اطلاع دادیم.
وی افزود: این شهید عزیز در استان حما و در مقر یک گروهک تروریست به نام جیش العزه بر خلاف اسمشان که مایه تنفر همه جامعه بشری را ایجاد کردند، به شهادت رسیدند و در آنجا پیکر ایشان پیدا و به ایران منتقل شده است و روال مربوطه انجام شد یعنی آزمایش ژنتیک بر اساس اصول علمی انجام و ثابت شد این پیکر متعلق به شهید اسکندری است و برابر برنامه‌ریزی که شده است پیکر در حریم رضوی طواف می‌شود و در تهران تشییع خواهد شد.
غیب‌پرور با بیان اینکه تاکنون برنامه تشییع پنج‌شنبه، ۱۴ مرداد در تهران خواهد بود، این نکته را یادآور شد: جزئیات دقیق‌تر این برنامه از سوی روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همین امروز اعلام خواهد شد.
فرمانده قرارگاه امام علی(ع) با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر شهید بزرگوار در مشهد مقدس فرداست، گفت: برای مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این شهید بزرگوار طبیعتاً نظر خانواده بسیار مهم است و طبیعی است که در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا انجام خواهد شد اما روز دقیق آن را تا ساعتی دیگر اعلام خواهند کرد.
مکان خاکسپاری پیکر شهید اسکندری
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در حاشیه این مراسم گفت: پیکر مطهر شهید بی‌سر، حاج عبدالله اسکندری،‌ پنج‌شنبه بناست که به شیراز منتقل شود. با هماهنگی و اخذ نظری که از خانواده شهید به خصوص همسر ایشان داشتیم، به یاری خدا مراسم تشییع در روز شهادت امام حسین(ع) یعنی روز عاشورا انجام خواهد شد.
وی افزود: از روزی که پیکر شهید وارد شیراز می‌شود تا روز عاشورا دو روز وقت داریم که برنامه‌های دیگری در مقدمه تشییع باشکوه در شیراز داشته باشیم که با نظر مسئولان استان و خانواده عزیز شهید حتماً مورد بررسی قرار گرفته و اعلام خواهیم کرد.
بوعلی در خصوص مکان خاکسپاری پیکر شهید گفت: این مسئله هم بستگی به نظر خانواده شهید دارد اما حتماً در گلزار شهدای شیراز و احتمالاً در همان مکان مقبره ایشان به خاک سپرده خواهند شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما