دانشگاه شیراز :

برگزاری ویژه‌برنامه روز معرفی دانشگاه شیراز

9 مرداد 1401 ساعت 13:41

گزارشگر : منیره خسروبیگ

ویژه‌برنامه‌‌ی «روز معرفی دانشگاه شیراز» برگزار می‌شود.


به گزارش حافظ خبر، محسن محمدی، مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز، در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر توضیح داد: ویژه‌برنامه‌ی «روز معرفی دانشگاه شیراز» که ازسوی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، به‌همت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز برنامه‌ریزی شده است؛ باهدف راهنمایی و مشاوره هرچه بهتر به دانش‌آموزان در انتخاب رشته و معرفی هرچه شایسته‌تر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه شیراز به ایشان برگزار خواهد شد.
به‌گفته‌ی وی این برنامه روز چهارشنبه 12 مردادماه 1401، در دانشکده‌ی شماره‌ی 2 مهندسی دانشگاه شیراز،  واقع در خیابان ملاصدرا، در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 8تا 12 و 16 تا 20 برگزار می‌شود.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز به ضرورت برگزاری این برنامه پرداخت و بیان کرد: انتخاب رشته‌ی تحصیلی، یکی از انتخاب‌های مهم در زندگی هر فرد است. انتخاب ناصحیح رشته، بدون تردید تبعات منفی هم برای فرد و هم برای خانواده و جامعه به دنبال دارد و باعث اتلاف وقت و منابع می‌شود. در این زمینه، برنامه‌ی معرفی دانشگاه کمک می‌کند تا انتخاب‌کننده درک صحیحی از رشته‌های مختلف دانشگاهی پیدا کند و هم ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه به دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان برتر ارئه شود تا ایشان این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

محمدی ازجمله اهداف برگزاری این رویداد را معرفی رشته‌های مهم دانشگاهی توسط اساتید دانشگاه؛ انتخاب دقیق و هوشمند رشته توسط دانش‌آموزان و جلوگیری از اتلاف منابع ناشی از انتخاب ناصحیح رشته به‌صورت رایگان؛ انتخاب صحیح رشته دانشگاهی و شغلی به‌صورت رایگان؛ معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت های دانشگاه شیراز؛ جذب دانش‌آموزان برتر و مستعد به دانشگاه شیراز؛ برندسازی دانشگاه شیراز از طریق معرفی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه و همچنین معرفی افتخارات، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه شیراز عنوان کرد.
وی در ادامه به جزئیات برگزاری رویداد «روز معرفی دانشگاه شیراز» پرداخت و توضیح داد: در این برنامه 14دانشکده‌ی دانشگاه شیراز حضور خواهند داشت و استادان رشته‌های مختلف به معرفی رشته‌های تحصیلی می‌پردازند، همچنین دانشجویان دانشگاه شیراز در قالب انجمن‌های علمی دانشجویی در این برنامه حضور خواهند داشت و همین‌طور در این برنامه، دیگر دانشگاه‌های استان هم مانند دانشگاه هنر شیراز و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز حضور داشته که در غرفه‌های اختصاصی به معرفی دانشگاه خود و رشته‌های آن خواهند پرداخت.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز بااشاره به اینکه مخاطبان این برنامه دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در متوسطه‌ی دوم و به‌صورت خاص دانش‌آموزانی که در سال جاری در کنکور سراسری رشته‌های ریاضی فنی، هنر، زبان و علوم انسانی شرکت کرده‌اند، هستند، از ایشان دعوت کرد تا با حضور در مراسم روز معرفی دانشگاه شیراز، از برنامه‌های مختلف در این رویداد برای انتخاب رشته‌ی خود استفاده کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند، جزئیات بیشتر این برنامه را با مراجعه به وبسایت دفتر استعدادهای درخشان به آدرس gifted.shirazu.ac.ir، کانال آپارات دفتر استعدادهای درخشان به آدرس gifted.shirazu و صفحه اینستاگرام دفتر استعدادهای درخشان به آدرس gifted.shirazu مشاهده نمایند.
گفتنی‌ست، در کانال آپارات و صفحه‌ی اینستاگرام دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز، کلیپ‌های فاخری از معرفی دانشگاه شیراز و رشته‌های این دانشگاه موجود است. 


کد مطلب: 25959

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25959/برگزاری-ویژه-برنامه-روز-معرفی-دانشگاه-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir