۰
plusresetminus
سازمان آتش نشانی:

امداد رسانی در ۱۳۰ عملیات آتش نشانی در پی بارش شدید باران

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۶
در پی بارش شدید باران از عصر روز شنبه هشتم مرداد ماه ۱۴۰۱، ناجیان آتش نشانی در ۱۳۰ مورد عملیات به شهروندان امداد رسانی کردند.
امداد رسانی در ۱۳۰ عملیات آتش نشانی در پی بارش شدید باران
به گزارش حافظ خبر، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به بارش‌های شدید روز گذشته در خصوص عملیات‌های این سازمان تشریح کرد:

با آغاز بارش های شدید باران از ساعت ۱۸ تا ۳ بامداد روز گذشته، ناجیان آتش نشانی شیراز در بیش از ۱۳۰ مورد حادثه به کمک شهروندان شتافتند.

قانع ابراز داشت: این بارش ها منجر به حرکت روان آب ها گردیده بود. 

وی اضافه کرد: در مدت زمان این بارندگی بیش از هزار و ۱۵۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ این سازمان گرفته شد که سریعا تیم های عملیاتی از ۲۳ ایستگاه آتش نشانی در محل های مذکور حاضر شده و با تمامی امکانات موجود به یاری شهروندان شتافتند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: نیروهای آتش نشان با استفاده از ۴۴ خودروی عملیاتی و ۶ خودروی پشتیبان، بیش از ۱۳۰ مورد عملیات‌های مختلف از جمله نجات شهروندان گرفتار در سیلاب، آبگرفتگی منازل و معابر، احتمال ریزش دیوار، واژگونی و تصادفات جاده ای و حوادث آسانسور به واسطه قطعی برق را امدادرسانی کردند.

خطر سقوط و اجسام معلق نیز از حوادث دیگری بود که نیرو‌های عملیاتی این سازمان به درخواست شهروندان پوشش دادند.

لازم به ذکر است از حوادث مهم شب جاری می توان به قیچی کردن تریلی ترانزیت و آتش سوزی گسترده آن در جاده کمربندی سلطان آباد اشاره کرد که با سرعت عمل آتش نشانان اطفا و مصدومی بر جای نگذاشت.

به گفته این مقام مسئول اولویت آتش نشانان در امداد رسانی ها حوادثی است که مربوط به مکان های ناایمن و خطرساز باشد و جان افراد را تهدید کند، اماکنی که احتمال 
آوار و ریزش بنا در آن بالا بوده با سرعت عمل بیشتری امداد رسانی خواهد شد.

قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه خوشبختانه مصدومی نداشتیم خطاب به شهروندان گفت: با توجه به صدور اخطاریه هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی و سیلاب، از شهروندان درخواست می‌شود نکات ایمنی در مواجهه با سیلاب را رعایت کرده و از حضور در کنار رودخانه ها خودداری نموده و در صورت نیاز به امدادرسانی با حفظ خونسردی موارد را به شماره های ۱۲۵ و ۱۳۷ اطلاع دهند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما