۰
plusresetminus
رییس بسیج سازندگی سپاه فجر استان :

امداد رسانی 3 هزار جهادگر در 17 شهرستان سیل زده فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱
اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهر حسامی  و بخش مرومشکان شهرستان سرچهان به خبرنگار ما گفت: 17  شهرستان استان فارس در بارندگی های اخیر مرداد ماه با سیل درگیر شدند و برآوردهای اولیه حاکی از ان است که متاسفانه به 138 روستای خسارت وارد شده و حدود 1549 منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد.
امداد رسانی 3 هزار جهادگر در 17 شهرستان سیل زده فارس
به گزارش حافظ خبر، وی افزود: در این مدت بیش از 281 گروه جهادی به استعداد 2982 جهادگر مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان مناطق مختلف استان بودند که این کمک رسانی همچنان ادامه دارد و تا کنون جهادگران عزیز توانسته اند در حوزه های مختلف امداد رسانی نمایند.
جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به آمادگی گروه های جهادی برای واکنش سریع در حوادث و رخداد های طبیعی ؛ گفت: تلاش جهادگران بر این بود که در کمترین زمان ممکن به منطقه اعزام و  اقدامات لازم را انجام دهند که اسکان اضطرای 3937 نفر از سیل زدگان و اجرای 48 عملیات اجرایی سیل بند از جمله این اقدامات بود همچنین 2530 پتو،20 تخته چادر، 10 هزار آبمعدنی، 3 هراز غذای کنسروی، 6 هزار غذای گرم و ... توزیع شد. شستن فرش ها و وسایل منزل، تعمیر لوازم خانگی از جمله اقداماتی است که در حال انجام است و این اقدامات تا بازگشت خانواده ها به زندگی عادی ادامه خواهد داشت.
بازگشایی مسیرها، کمک به عشایر، و ایمن سازی محل اسکان آنان، جابجایی وسایل منزل قبل از آبگرفتگی، کمک به خودروهای در سیل مانده، و ... نیز از جمله اقدامات جهادگران در مناطق مختلف درگیر سیل در سطح استان بوده است.
قزل سفلی با بیان اینکه جهادگران وظیفه خود را خدمت به ولی نعمتان انقلاب اسلامی می دانند؛ اظهار داشت: با توجه به خسارت زیادی که به خانه های روستایی وارد شد جهادگران اقدامات مختلفی را انجام دادند تا این خانواده های درگیر با سیل از این وضعیت بحرانی خارج شوند که پاکسازی و لایه روبی 644 منزل مسکونی انجام شده و همچنان این  اقدام جهادی ادامه دارد همچنین 218 کیلومتر از معابر و خیابان ها پاکسازی شد.

وی در پایان گفت: حضور در عرصه‌های امدادی و مردمیاری مانند کمک به مردم در هنگام بروز حوادث یکی از مصادیق مهم کاربرد گروه های جهادی بسیج است  لذا در این راستا تمام تلاش ها بر این است تا در کنار مجموعه های امدادی، نهاد ها و دستگاه های دولتی کمک کننده به حادثه دیدگان باشد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما