۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تعطیلی ۱۱ قصابی متخلف در روستای مهارلوی شهرستان سروستان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۳
یازده واحد قصابی در محور جاده مهارلو - شیراز از سوی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان، به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شد.
تعطیلی ۱۱ قصابی متخلف در روستای مهارلوی شهرستان سروستان
به گزارش حافظ خبر، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه گفت: با توجه به خطر شیوع تب کریمه کنگو که بیماری مشترک بین انسان و دام است و این روزها شیوع بیشتری دارد، رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی قصابی های محور مهارلو – شیراز شکایات مردمی زیادی به دنبال داشته و در همین راستا ۱۱ واحد قصابی از سوی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان، تعطیل شده است.

مهناز بنگری افزود: در پی شکایات مختلف مردمی مبنی بر رعایت نکردن موازین بهداشتی و عرضه گوشت ناسالم در این قصابی ها و بی توجهی آنها به هشدارهای بازرسان بهداشت محیط، برای چاره اندیشی در این زمینه نشست های کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سروستان برگزار و مقرر شد در گشت مشترک ادارات صمت، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان سروستان، با قصابی های متخلف بر اساس قانون برخود شود.

وی با بیان این موضوع که احتمال انتقال بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو از دام به انسان از طریق گوشت آلوده ایجاد می شود، از شهروندان خواست به توصیه های کارشناسان بهداشت محیط توجه و برای تهیه گوشت، از قصابی های مورد تایید دامپزشکی و بهداشت، اقدام کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما