۰
plusresetminus
فرمانده سپاه فجر در اجلاسیه عاشورایی جهادگران

تخصصی کردن گروه های جهادی باعث حل مسائل در بحران ها و حوادث می شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۷
اجلاسیه عاشورایی جهادگران استان فارس در سالن امام علی (ع) سپاه فجر با حضور 400 جهادگرو عضو شوراهای جهادی نواحی  به مناسبت سالروز ابلاغ پیام 9 بندی مقام معظم رهبری به گروه های جهادی و بسیج سازندگی برگزار شد.
تخصصی کردن گروه های جهادی باعث حل مسائل در بحران ها و حوادث می شود
به گزارش حافظ خبر، این اجلاسیه با هدف برگزاری کلاس هیا آموزشی ویژه کارگروه های مختلف جهت ارتقاء مجامع و شورای های جهادی نواحی برگزار شد.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در این همایش با اشاره به نقش گروه های جهادی و شوراهای جهادی در گفتمان سازی و نشر اندیشه های ناب انقلابی و جهادی گفت: انتظار داریم گروه های جهادی در مساله فرهنگی و گفتمان سازی توجه ویژه ای کنند  مخصوصاً در مناسبت ها و رخداد های مذهبی میتوان نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده ( سردارشهید اسکندری) در روز عاشورا گفت: روایت و داستان این شهید بزگوار  بسیار زیبا و دارای اندرزهای اخلاقی و معرفتی است شهید مدافع حرمی که سر از تن مبارکش جدا کردند و بعد از سال ها پیکر این شهید بزرگوار در شام تفحص شد و انشالله در روز عاشورای حسینی با حضور قشرهای مختلف مردمی تشییع خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: انتظار داریم گروه های جهادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد تبیین در مراسمات و یادمان های شهید اسکندری بزرگوار نقش آفرینی ویژه ای نمایند و نباید از این روایت شهید بزرگوار که در کل کشور خاص و منحص به فرد است غافل شوند.

سردار بوعلی در بازدید از کلاس های آموزشی کارگروه های بسیج سازندگی از جمله، فنی و محرمیت زدایی، فرهنگی و رسانه، زنان و خانواده، آسیب های اجتماعی و شورای های جهادی اظهار داشت: انتظار ما بر این است که گروه های جهادی تقویت شوند و امورات را به صورت تخصصی انجام دهند که هر جا در هر مکانی از کشور که لازم باشد گروه های جهادی متخصص بتواند اقدامات عملیاتی لازم را انجام دهند.

گروه های جهادی باید بستر حضور همه سلایق و جریان های فکر باشد

علی ایل بیگی مدیر حرکت های جهادی کشور نیز در این همایش با تبیین بیانات مقام معظم رهبری خطاب به گروه های جهادی  بیان داشت: مهمترین مسئولیت گروه های جهادی و مجامع جهادی فراهم کردن زمینه و بسترها برای حضور همه اقشار و گروه های مردمی است و این رمز موفقیت است و نکته طلایی است که مقام معظم رهبری از جهادگران خواستار شده اند. باید تلاش کرد که همه مردم و همه سلایق را وارد جریان جهادی  کرد و این قابلیت وجود دارد می بینیم قشرهای مختلف در اردوهای جهادی مشارکت دارند اما می شود هنوز این مساله را تقویت کرد.

وی کار تشکلاتی را یکی دیگر از اولویت های کاری گروه های جهادی خواند و گفت: مقام معظم رهبری بر این مساله نیز تاکید ویژه ای دارند و بر ارتباط گروه های جهادی توصیه می نمایند و معتقد به کار جمعی در این مساله هستند؛ خوشبختانه مجامع و قرارگاه ها ایجاد شده اند و در این زمینه می تواند بسیار کمک رسان باشد.

وی همچنین با اشاره به مسئولیت های مهم مجامع و شورای جهادی در مساله هدایت راهبردی گروه های جهادی گفت: انتظار داریم شوراهای جهادی در عرصه اندیشه و فکر خود را تقویت کنند و به دنبال شناسایی چالش ها و ارائه راهکارها برای حل مساله باشند  وقتی اینگونه باشد و ظرفیت گروه های جهادی نیز در کنار آن بیاید می توانند بسیاری از گره ها و چالش ها را رفع کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۹۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما