شهرداری شیراز :

پروژه بزرگ آكواريوم به يكی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود

13 مرداد 1401 ساعت 22:33

گزارشگر : منیره خسروبیگ

تفاهم‌نامه احداث آكواريوم توسط يک شركت تركيه‌ای،ميدان دوم ميوه و تره‌بار، تله كابين و هوشمندسازی پاركينگ‌های سطح شهر بین سرمايه‌گذاران و شهرداری شيراز مبادله شد.


به گزارش حافظ خبر،  شهردار کلان‌شهر شیراز با توجه به جاذبه‌های سفر به این كلانشهر، گفت: پروژه بزرگ آكواريوم به يكی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل می‌شود و ظرفيت خوبی در كنار ساير ظرفيت‌های اين كلان‌شهر ايجاد كند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سيداحسان اصنافی در جلسه مبادله تفاهم‌نامه با شرکت ترکیه‌ای که به منظور مشارکت در چندین بسته سرمایه‌گذاری برگزار شد، ضمن تسليت ايام سوگواری شهادت امام حسين(ع)، بيان كرد: با توجه به جاذبه‌های سفر به كلانشهر شيراز، به نظر می‌رسد كه پروژه بزرگ آكواريوم به يكی از مقاصد گردشگری درون شهری بدل شود و ظرفيت خوبی در كنار ساير ظرفيت‌های اين كلان‌شهر ايجاد كند.

وی ضمن اعلام حمايت از اجرای اين پروژه، افزود: تمام تلاشمان را برای تحقق اهداف سرمايه‌گذار از اجرای اين پروژه به كار خواهيم برد تا بتواند با كمترين مشقت و سهولت به اجرای پروژه بپردازد.

شهردار كلانشهر شيراز كه معتقد است یک شراکت خوب، زمينه سرمايه‌گذاری‌های بعدی را فراهم می‌كند، تصريح كرد: بزرگترين تبليغ ما، رفتار ما با شريک سرمايه‌گذار است.

اصنافی همچنين با اشاره به تعيين تكليف پروژه بزرگ ميدان میوه و تره‌بار شيراز هم گفت: اين پروژه مدت‌ها به دليل ابهامات قانونی معطل مانده بود كه با ورود مالكين اصلی و رفع مشكلات ايجاد شده و با درايت مجموعه استانداری و كميسيون ماده ٣٨ شهرداری شيراز، پس از شش سال ركود به زودی كليد زده می‌شود.

وی در اين جلسه به رصد جانمايی تله كابين و احداث شهربازی در پارک آزادی و پروژه‌های بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز از جمله؛ بوستان دراک، بام شيراز، كوه نور، پارک نماز و  پارک مادر هم اشاره كرد.

شهردار شيراز به وجود بستر مناسب و پلتفرم ويژه پارک هوشمند شهری(سی‌پی) كه نيازمند اصلاحات حقوقی‌ است هم اشاره كرد و گفت: هوشمندسازی پارک‌ها در سال‌های ٩٥ و ٩٦ رصد شده بود كه قابليت اجرايی اين مهم در مقطع فعلی و در سال دوم مديريت شورای ششم وجود دارد.

مهدی نصيری رئيس كميسيون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شيراز نيز در اين جلسه با بيان اينكه ايده‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط در قالب یک پیشنهاد به شهرداری اعلام کرده‌ایم كه در سازمان‌های بزرگ در ايران و دنيا تجربه موفقی داشته‌اند، گفت: بروكراسی در سازمان‌هايی مانند شهرداری به دليل بزرگ بودن، پيچيده و طولانی است به همین منظور بازوهایی خارج از شهرداری در سازمان‌های بزرگ مانند شركت شهر راز در شيراز ایجاد شده كه قرار است چابک سازی فعاليت‌های شهرداری را انجام دهد.

او افزود: در حوزه آی‌تی هم پيشنهاد شده كه يک شركت توسط خود شهرداری ايجاد شود و يا از ظرفیت های دیگر استفاده شود تا ضمن افزایش سهام شهرداری، از این شرکت به عنوان بازوی اجرايی برای چابک‌سازی فعاليت‌ها استفاده شود.

مسعود زارعی، رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شيراز نيز در ادامه اين جلسه بيان كرد: جلساتی كه منجر به عقد يك تفاهم‌نامه شود، ارزشمند است.

او ابراز اميدواری كرد كه اين قبيل همكاری‌ها در شهرداری برای ايجاد انگيزه بيشتر افزايش يابد.

حميدرضا اسماعيلی رئيس سازمان سرمايه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شيراز نيز بيان كرد: براساس مصوبات شورای شهر، چندين تفاهم‌نامه سرمايه‌گذاری طی مذاكرات انجام شده با سرمايه‌گذارانی كه اعلام آمادگی كرده بودند، در دستور كار قرار گرفت.

او افزود: در اين جلسه تفاهم‌نامه احداث ميدان دوم ميوه و تره‌بار، تله كابين، هوشمندسازی پاركينگ‌های سطح شهر و احداث آكواريوم توسط يک شركت تركيه‌ای بین سرمايه‌گذاران و شهرداری شيراز مبادله شد.

رئيس سازمان سرمايه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شيراز با بیان اینکه مقرر شده كه پروژه آکواریوم
در زمينی به مساحت چهار هزار متر مربع با زیر بنای سه هزار متر مربع واقع در بوستان دراک احداث شود، گفت: این تفاهم نامه طی سه ماه به عقد قرارداد می انجامد و از زمان شروع بکار پروژه مراحل ساخت آن ۲۴ ماه خواهد بود.

میرزایی رئيس سازمان همياری‌ شهرداری های استان فارس هم در اين جلسه بيان كرد: به غیر از دو پروژه هوشمندسازی پاركينگ‌های سطح شهر شيراز و تله کابین، پروژه‌های ديگری از جمله هوشمندسازی ميدان ميوه و تره‌بار، اجرای ديتا سنتر و فيبر نوری را هم در دستور کار داریم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مذاكرات با شركت اتريشی برای اجرای پروژه تله‌كابين پارک دراک انجام شده و طراحی پروژه هوشمندسازی پار‌ک‌ ها هم آماده شده و به زودی برنامه اجرايی آن به شهرداری ارائه می‌شود.

آكواريوم شیراز متفاوت و منحصر به فرد از آكواريوم‌های ساخته شده در ايران و منطقه خواهد بود

 سرمايه‌گذار تركيه‌ای نيز در این جلسه بيان كرد: حدود هشت سال است كه در ايران شركت ثبت كرده و مشغول فعاليت هستیم.

او افزود: به عنوان صاحب شركت اقيانوس ايرانيان كيش و شركت اقيانوس آكواريوم تركيه در بسياری از نقاط جهان آكواريوم تاسيس كرده‌ايم كه در حال بهره‌برداری هستند.

اين سرمايه‌گذار ادامه داد: برای شيراز نيز پيش‌بينی كرده‌ايم كه آكواريومی متفاوت و منحصر به فرد از آكواريوم‌های ساخته شده در ايران و منطقه احداث شود و مانند يك موزه علاوه بر اينكه جذابيت برای علاقمندان داشته باشد، امكان آموزش و بهره‌وری علمی هم برای بازديدكنندگان فراهم كند.

او خاطرنشان كرد: همراه با اين پروژه، طرح‌های پيشنهادی ديگری در آينده به شهرداری ارائه خواهیم كرد.


کد مطلب: 25990

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25990/پروژه-بزرگ-آكواريوم-يكی-مقاصد-گردشگری-درون-شهری-بدل-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir